ایرنا نوشت؛ معاون پشتیبانی و منابع انسانی آموزش و پرورش قم گفت: دانش آموزان دختر و پسر این استان روزانه یک لیوان معادل 200 سی سی شیر دریافت می کنند.

حمید رضا سوری با اعلام خبر فوق افزود: توزیع شیر در مدارس از هفته جاری آغاز شده و در این راستا اداره کل آموزش و پرورش با 2 کارخانه تولید شیر قرارداد بسته است.
وی اضافه کرد: دانش آموزان همه مقاطع از پایه پیش دبستانی تا پایه دوازدهم مشمول دریافت سهمیه شیر رایگان در مدارس شده اند.
وی ادامه داد: توزیع شیر در مدارس با توجه به مصرف و استقبال دانش آموزان از سه تا پنج روز صورت می گیرد و این طرح تا زمانی که دمای هوا معتدل باشد، ادامه دارد.
سوری افزود: در ماه اردیبهشت به علت گرمای هوا دانش آموزان میلی به مصرف شیر ندارند و پیش بینی می شود توزیع شیر تا اواخر فروردین یا اواسط اردیبهشت سال آینده ادامه داشته باشد.
وی علت تاخیر در توزیع شیر را تاخیر در ابلاغ دستورالعمل این طرح عنوان کرد و افزود: طرح توزیع شیر از نظر اعتباری مشکلی ندارد و اعتبار آن از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش تامین شده است و پیش بینی می شود تا 60 میلیارد ریال صرف این کار شود.
وی بیان کرد: شیر استریل به دلیل ماندگاری بیشتر، در روستاها و مناطق استان توزیع می شود، ولی در شهر قم شیر پاستوریزه مصرف می شود.
به گفته معاون پشتیبانی آموزش و پرورش قم، حدود 20 هزار دانش آموز در روستاهای قم و 210 هزار تن نیز در نواحی چهار گانه شهر قم تحصیل می کنند.
وی با اشاره به اهمیت سلامتی و تندرستی دانش آموزان، بیان کرد: همان قدر که توجه کردن به مساله رشد معنوی، علمی و اخلاقی دانش آموزان در مدرسه حایز اهمیت است، سلامت جسمانی آن ها نیز مهم است.
وی افزود: نخستین شرط برای پیشرفت دانش آموزان در تمام زمینه ها دارا بودن سلامتی است.
سوری خاطرنشان کرد: سال گذشته در 50 نوبت شیر بین دانش آموزان همه مقاطع تحصیلی شهری و روستایی استان قم توزیع شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 619166

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =