«خبرجنوب» نوشت: نشست همکاری با هدف گسترش اعزام و پذیرش هیاتهای تجاری، تبادل اطلاعات و دانش روز با حضور هیات اتاق مشترک ایران - ایتالیا در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد.

جمال رازقی رئیس اتاق شیراز در این نشست به ظرفیت و پتانسیل استان فارس در زمینه کشاورزی، گردشگری و همچنین سرمایه گذاری جهت توریست سلامت و پزشکی اشاره کرد و گفت: همچنین پتانسیل بالایی در استان فارس در زمینه های گاز و پتروشیمی وجود دارد و ما آماده پذیرش هیات و انجام مذاکرات در جهت توسعه صنعت نفت، پتروشیمی و گردشگری هستیم.
در ادامه رئیس اتاق ایران- ایتالیا با اشاره به جذب حداکثری بنگاه ها بعد از برجام گفت: بر اساس سوابق، ایتالیا شریک تجاری اول ایران بوده که همیشه تراز تجاری با آن کشور مثبت و تنها کشوری بود که بعد از تحریمها دچار بد اخلاقی نشد و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با ما حفظ کرد.
پور فلاح با اعلام آمادگی جهت افزایش سطح مراودات بین دو اتاق به منظور انتقال اطلاعات، دانش، اعزام و پذیرش هیات تجاری اقتصادی، خواستار معرفی نمایندهای جهت برقراری این مراودات و تسهیل در روابط شد.
حمیدیان، نائب رئیس اتاق شیراز نیز در این نشست، گزارشی از شاخصها و پتانسیلهای اقتصادی استان فارس ارائه کرد و گفت: پتانسیل و سرمایه گذاری در زمینههای صنایع معدنی، پتروشیمی، فولاد، سنگ های تزیینی و کانیهای غیرفلزی، اختصاص 92درصد صادرات به صادرات غیر نفتی، تولید 35درصد از محصولات کشاورزی و پتانسیل در صنعت فرش و گردشگری از جمله شاخصههای استان فارس می باشد.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =