معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۸ هزار تن گردو از باغات استان برداشت شودکه نسبت به سال گذشته از رشد ۲۴ درصدی برخوردار است.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی ، عبداله فتح اله زاده سطح زیر کشت باغات گردو در استان را ۵ هزار و ۱۷۳ هکتار اعلام کرد و افزود: از این میزان سطح زیر کشت گردو در استان، ۴ هزار و ۲۸۰ هکتار بارور و ۸۹۳ هکتار غیر بارور است.
وی با اشاره به میزان گردوی برداشتی در سال گذشته از باغات آذربایجان غربی تصریح کرد: سال گذشته ۶ هزار و ۹۵۷ تن گردو برداشت شد که نسبت به مدت مشابه ۲۴ درصد افزایش یافته است.
فتح اله زاده با بیان اینکه ارومیه با ۲ هزار و ۴۹۴ تن رکورد دار تولید گردوی استان در سال گذشته بود ، تصریح کرد: شهرستانهای سردشت با تولید ۱۳۳۰ تن، مهاباد ۱۲۴۶ تن و شاهین دژ با تولید ۶۷۹ تن عمده شهرستانهای تولید کننده گردو در استان هستند و مابقی در سایر شهرستانهای آذربایجان غربی تولید می شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه آذربایجان غربی رتبه ۹ کشور را در تولید گردو دارد گفت: این استان از نظر تولید گردوی با کیفیت و مجهز بودن به تکنیک های جدید تولید ازجمله دستگاه های برداشت،تولید نهال گردوی پیوندی، سرشاخه کاری درختان و وجود کارشناسان صاحب نظر رتبه اول کشور را کسب کرده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =