ایرنا نوشت : معاون وزیر ورزش و جوانان و استاندار چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه برای اجرای طرحهای نیمه تمام ورزشی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی توافق نامه اجرایی امضا کردند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان در این نشست گفت: سهم چهارمحال و بختیاری از بودجه تبصره 36 حدود یکصد میلیارد ریال بود که تاکنون 40 میلیارد ریال آن جذب شده است.
سیدعلی آقازاده افزود: براساس این توافق نامه 60 میلیارد ریال باقی مانده از این تبصره نیز تا پایان مردادماه امسال جذب می شود تا اعتبار مورد نیاز طرحهای بالای 80 درصد در یک ماه آینده تامین شود.
به گفته وی، پیست بین المللی تارتان بروجن به عنوان یکی از طرحهای ملی دارای افزون بر90 درصد پیشرفت فیزیکی است که با احداث جاده دسترسی از سوی وزارت راه و شهرسازی، این طرح با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
در این تفاهم نامه بر تسریع روند پیشرفت فیزیکی تعدادی از طرحهای نیمه تمام دارای توجیه اقتصادی تاکید شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: تا پیش از دولت یازدهم در این استان یک هزار و 400 طرح در حوزه های مختلف به تصویب رسیده بود که اعتبار این طرحها بالای 30 تا 40 هزار میلیارد ریال می رسید و در عمل 50 درصد از این طرحها قابلیت اجرایی نداشت.
قاسم سلیمانی دشتکی افزود: تعدادی از طرحهای ورزشی که در دولت دهم به تصویب رسیده بود، از نظر فنی توجیه پذیر نبود و برخی از آنها بدون استفاده باقی می ماند.
وی تصریح کرد: از محل تبصره 36 قانون برنامه بودجه 200 میلیارد ریال برای طرحهای عمرانی، ورزشی پیشنهاد شده که در نهایت به 100 میلیارد ریال کاهش یافت.
سلیمانی یادآور شد: این استان از نظر نیروی انسانی دارای پتانسل بزرگی است و ورزشکاران چهارمحال و بختیاری موفق به کسب عناوین قهرمانی در میادین مختلف شده اند.

به گفته وی : اکنون بیش از 10 طرح ملی و استانی ورزشی بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبار است.
فضای ورزشی چهارمحال و بختیاری از 214 هزار 246 مترمربع به 242 هزار 336 مترمربع و سرانه ورزشی از 235 صدم به 261 صدم مترمربع نسبت به جمعیت ورزشی استان در دولت یازدهم ارتقا یافت.
در این دولت میزان جمعیت فعال در ورزش های همگانی استان از 182 هزار نفر به 195هزار نفر در سال 96 رسید.
حدود 40 هزار ورزشکار بیمه شده در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
شهرستان بروجن در 60 کیلومتری شهرکرد مستعد ورزش دوومیدانی و شهرستان کیار این استان نیز مستعد پرتاب دیسک است، در المپیک گذشته در رشته دوومیدانی 3 ورزشکار این استان حضور داشتند.
پیست دوومیدانی «تارتان» یکی از مطالبات ورزشکاران چهارمحال و بختیاری است که 10 سال قبل عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون اجرایی نشده است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =