صدور مجوز زیست‌محیطی طرح توریستی و تفریحی آذرکپز مشگین‌شهر

با تصویب کارگروه بررسی طرح های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی تفویض اختیار شده استانی، مجوز زیست محیطی طرح ایجاد اکوکمپ توریستی و تفریحی آذر کپز مشگین شهر صادر شد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از مصوبه هیات وزیران در خصوص تفویض اختیار صدور مجوز احداث برخی پروژه ها و طرح ها به استان ها خبر داد.

محمد خداپرست افزود: طرح ایجاد اکوکمپ توریستی و تفریحی آذر کپز از جمله طرح هایی است که تصمیم گیری در صدور مجوز زیست محیطی آن به کارگروه استانی که متشکل از مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، رئیس سازمان برنامه و بودجه و نیز دستگاه ذیربط طرح (سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان) واگذار شده است.

او اظهار کرد: در سال اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال این اداره کل با دقت در بررسی گزارش مطالعات ارزیابی اثرات زیست محیطی طرح مذکور نهایت تلاش را برای صدور سریع مجوز زیست محیطی طرح ایجاد اکوکمپ توریستی و تفریحی آذر کپز
بکار گرفت.

او افزود: در این طرح ضمن حفظ محیط زیست و سیمای طبیعی منطقه و استان زمینه مناسبی برای تولید و اشتغال ، جذب سرمایه گذاری و نیز رونق اقتصادی منطقه با استفاده از ظرفیت های گردشگری منطقه ایجاد می شود.

طرح ایجاد اکوکمپ توریستی آذر کپز در 22 کیلومتری شرق شهرستان مشگین شهر و اراضی روستای سواره در منطقه ای موسوم به کپز واقع شده که با هدف استفاده از جاذبه های طبیعی و زمین شناختی منطقه برای توسعه گردشگری و ایجاد فعالیت اقتصادی در بخش گردشگری طبیعی با استفاده از ظرفیت های طبیعی منطقه توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مشگین شهر در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =