برگزاری جلسه هماهنگی سرشماری حیات وحش در لرستان

جلسه هماهنگی سرشماری پاییزه حیات وحش در لرستان با حضور مدیر کل، معاونین و رؤسای ادارات ستادی در دفتر مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، در ابتدای این جلسه معاون نظارت و پایش اداره کل با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تعداد نیروها، تجهیزات، مناطق و مسیرهای سرشماری، از اعلام آمادگی این معاونت جهت انجام این سرشماری خبر داد.

برنا با عنوان این که در دو سال گذشته محیط زیست لرستان جزء 5 استان برتر کشور در اجرای آمار برداری حیات وحش شاخص استان قرار داشته و مورد تقدیر سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته، هدف از سرشماري جمعيت حيات وحش را، كسب اطلاع از تغييرات جمعيت حیات وحش جهت مدیریت بهتر، بررسي عوامل تهديد زيستگاهها و نقاط قوت مناطق،شناسايي مناطق مستعد جهت ارتقاي سطح حفاظتي وشناسايي زيستگاههاي مناسب و مستعد جهت احياء جمعيت گونه هاي متنوع پستاندار برشمرد.

در ادامه جلسه مدیرکل محیط زیست لرستان با اشاره به اهمیت سرشماری و آماربرداری ولزوم دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق در خصوص حیات وحش بر استفاده از تمام امکانات جهت انجام بهتر این سرشماری تاکید کرد.

فتحی بیرانوند با اشاره به وضعیت توپو گرافی و صعب العبور بودن مسیرهای سرشماری، استفاده از نیروهای متخصص و مجرب و امکانات مناسب رادر افزایش مشاهدات موثر دانست.

وی با بیان اینکه با تلاش محیط بانان و افزایش ضریب حفاظتی مناطق، احیای حیات وحش روند مطلوب و روبه رشدی داشته است، خواستار مشارکت همیاران و متخصصین این حوزه در انجام سرشماری حیات وحش شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =