ایسنا نوشت:

گزارش گمرک نشان می‌دهد که قیمت وارداتی هر یک از حدود 70 سانتافه‌ای که در نخستین ماه سال جاری از امارت به کشور وارد شده‌، حدودا 74 میلیون تومان بوده‌است.

در ماه اول سال جاری مجموعا 138 دستگاه خودروی سواری هیوندا به کشور وارد شد و این در حالی است که در ماه مشابه سال قبل آمار واردات هیوندا معادل 1228 دستگاه بوده است.

در نخستین ماه سال جاری مجموعا 67 دستگاه هیوندا سانتافه مدل 2015، هفت سرنشین، دنده اتوماتیک و سقف پانامورا به کشور وارد شد. این گزارش‌ها نشان می‌دهد که قیمت وارداتی سانتافه با مشخصات مشابه بین 26 تا 26.5 هزار دلار معادل 74 میلیون تومان بوده است.

این در حالی‌است که در مدت مشابه سال قبل مجموعا 545 دستگاه سانتافه مدل 2014 با قیمت 20.5 هزار دلار معادل 52 میلیون تومان وارد شده بود. پس از آن بیشترین میزان واردات در فروردین‌ماه به مدل اکسنت اختصاص دارد که از این خودروی سواری وارد کشور شده است.

براین اساس قیمت هیوندا اکسنت ساخت 2015 با مشخصات دنده اتومات، حجم موتور 1600 سی‌سی سانروف و چهار سیلندر معادل 13 هزار دلار یا 37 میلیون تومان بوده است.

براساس گزارش گمرک از میزان واردات خودروی سواری هیوندا در فروردین‌ماه سال گذشته مجموعا 545 دستگاه سانتافه، 312 دستگاه توسان، 193 دستگاه آلنتر، 95 دستگاه سوناتا،44 دستگاه اولستر، 34 دستگاه اکسنت، چهار دستگاه آزارا و یک دستگاه هیوندا آکورد و یک دستگاه جنسیس کوپه به کشور وارد شده بود.

قیمت وارداتی توسان در این مدت معادل 47 میلیون تومان، سانتافه معادل 52 میلیون تومان، سوناتا YFمعادل 51 میلیون تومان، النترا معادل 40 میلیون تومان، اولستر معادل 43.5 میلیاد تومان، اکسنت معادل 33 میلیون تومان و آزارا معادل 61 میلیون تومان بوده است.

لازم به ذکر است که تمامی این قیمت‌ها، قیمت‌های وارداتی و بدون احتساب تعرفه حمل و نقل، شماره‌گذاری و سایر هزینه‌های فروش محاسبه شده است و این خودروهای سواری اکثرا مدل همان سال وارد شده‌اند، به این ترتیب که اتوموبیل‌های وارد شده در سال جاری مدل 2015 و اتوموبیلهای وارداتی سال گذشته مدل 2014 بوده‌اند.

قیمت خودروهای وارداتی هیوندا در فروردین‌ماه سال جاری در جدول زیر آمده است:

 

مدل قیمت به دلار قیمت به تومان تعداد واردات
سانتافه 26.5 هزار 74 میلیون 67
اکسنت 13 هزار 37 میلیون 26
سوناتا LF 24 هزار 67 میلیون 23
النترا 16.6 هزار 46 میلیون 11
توسان IX35 21.5 هزار 60 میلیون 9

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحيد ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    285 1
    بايد به خاطر ايران خودرو و سايپا سه برابر پول اينارو بديم.
  • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    212 1
    74 میلیون چطوری و با چه فرمولی تبدیل به 140 150 میلیون میشه؟ یک نفر لطفا توضیح دهد
    • بی نام A1 ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      103 3
      دوست عزیز 120 درصد گمرکی به تمام این قیمتها میخوره تا پلاک ملی بشه
    • بی نام RO ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      7 4
      حمل تا تهران از دبی میشه دو میلیون و پانصد هزار تومنحقوق ورودی میشه 45 میلیون تومن9 درصد ارزش افزوده میشه 11 میلیون تومن خودروی فرسوده میشه 16 میلیون تومن 10 درصد سهم وارد کننده میشه 8 میلیون تومنسایر هزینه های بیمه و کارت بازرگانی و بازرسی و استاندارد و دارایی و سهرداری و ....نزدیک 8 میلیون تومن...شما حساب کن که چرا 74 میلیون میشه 200 میلیون ..البته این 74 میلیون ارزش صادراتی سانتافه است با دلار محاسباتی 2850 برای محاسبات گمرکی و هزینه خرید از دبی و ترکیه خیلی بالاتر از ایناست چرا که هزینه خرید دیگه 26000 هراذ دلار نیست و نرخ دلار هم 2850 نیست....یعنی قطعا ارزش خرید سانتافه بالای 30 هزار دلار بستگی به آپشن و نرخ دلار هم 3350 تومن خواهد بود و قیمت ارز آزاد
    • بی نام A1 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      1 1
      200 میلیون
    • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      15 8
      دوست عزز گمرکی خودرو 45 درصد است مابقی سهم واسطه هاست
    • علی NL ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      4 1
      ایشون توو محاسبات با دلار بانکی قیمت ماشینو محاسبه کردن نه دلار آزاد. به همین خاطر اینقدر اختلاف قیمت زیاد شده. البته توو بی کیفیت بودن خودرو داخلی شکی نیست ولی خیلی از کشورهای دنیا این مالیات برای واردات در نظر می گیرن.
  • آرش آقازاده IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    257 3
    خداییش خنده دار نیست که قیمت سانتافه اون ور مرزها نزیک قیمت لیفان ایکس 60 و ام وی ام ایکس 33 باشه؟ تازه یه کارمند ساده تو اون کشورها ، اندازه 700 800 هزارتومان ما که حقوق نمیگیره خیلی بیشتره واقعا این حق ما نیست . . .
  • بی نام A1 ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    277 3
    کاش توی ایران کارخونه ماشین سازی نبود ما هم ماشین های خارجی رو به قیمت روز که واسه ما مناسب هستند میخریدیم...لذت میبردیم....حیف و صد حیف
    • مازنی A1 ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
      41 1
      کاش دعای بهتری می‌کردید، قبل از انقلاب در ایران هم کارخونۀ خودروسازی بود هم ماشین‌های خارجی راحت وارد می‌شدند امّآ خیلی از مردم با میل خودشون همون ماشین‌های ایرانی رو می‌خریدند و کره‌ای‌ها برای الگو برداری از سیستم اقتصادی ما به کشورمون می‌اومدند، پس این دو با هم در تضاد نیستند
  • علی A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    163 1
    بعد که اومد داخل کشو قیمت 4 برابر میشه
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    131 2
    چطوری اکسنت 37 میلیونی ،با 80 درصد گمرکی 90 میلیون میشه؟
  • بی نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    288 2
    ما 37 میلیون میدیم 206 سوار میشیم و پول بنزین رو به نرخ امارات می دیم.عجب وضعیتی داریم خدایا
  • بی نام RO ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    184 2
    این قیمت ها رو زدید که دل ما رو بسوزونید؟؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    247 2
    حال حساب کنین خودروسازان داخلی چه کلاه گشادی سر ملت میگذارن
  • ببو IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    4 0
    بابا تو باید پول 5 برابری بدی 1 تا یه سری پورشه سوار بشن
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    6 1
    ایران خودرو هم وانت اریسان پیش فروش میکنه ساعت اول 500000 دستگاه فروش میره
  • علی بهرامی A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    12 0
    تازه این با قیمت دلار سه هزارو خورده ای است فکر کن تحریم نمی شدیم و دلار همون هزار تومن می موند قیمت این ماشین میشد بیست و چهار میلیون یعنی فقط نه میلیون کمتر از قیمت پراید یه لحظه تصور کن حتی تصورش هم قشنگه
  • علیرضا US ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    34 0
    کاش این اتوموبیل های خارجی با تعرفه منطقی زیر 20 درصد وارد کشور می شد تا ملت بدبخت مجبور به استفاده از این ارابه های مرگ تولید شده توسط خودروسازان داخلی نمی شدند.
  • بی نام A1 ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۵
    15 0
    وای خدا النترا بادلار 1200تومان یعنی 20 ملیون پول یه پراید خدا چرا ما