توجه به ارتقای کیفیت آموزشی و مدیریت بهبود مستمر در این حوزه به عنوان یک اصل اساسی در آموزش و پرورش می‌تواند راهگشای بسیاری از گره‌ها و مشکلات باشد.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ احمد ناصری در کارگاه هنرآموزان رشته‌های زراعی و باغی مراکز فنی و حرفه‌ای و کار دانش سراسر کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش که مبتنی بر سند تحول بنیادین است تاکید و توجه جدی بر امر ارتقای کیفیت آموزشی است تا زمینه تحول جدی در این حوزه فراهم آید که در دولت یازدهم وزاری قبلی و فعلی و وزیر آینده آموزش و پرورش بر این سیاست محوری در نظام تعلیم و تربیت به عنوان یک استراتژی و حرکت راهبردی تاکید دارند.

وی گفت: ما به غیر از اعمال سیاست کیفی‌سازی آموزشی راه دیگری نداریم و باید هدف‌گذاری‌ها بر ارتقای کیفیت آموزشی و در ادبیات مدیریت بر بهبود مستمر فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی باشد که زمینه‌ساز تحولاتی اساسی خواهد بود.

ناصری بیان کرد: ما در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ شعارمان را ارتقای کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی با نوآوری و مشارکت گروهی قرار دادیم که نتایج آن را در سال تحصیلی جاری به خوبی می‌بینیم.

وی به ضرورت بهبود وضعیت آموزشی با توانمندی گروه‌های تخصصی در حوزه آموزشی نظیر انجمن علمی معلمان به عنوان یک تشکل حرفه‌ای غیردولتی و همچنین گروه‌های آموزشی عنوان کرد و گفت: ما هرچه قدر در برگزاری سمینارهای علمی، دوره‌های آموزشی و تهیه امکانات سخت‌افزاری و نرم افزاری اقداماتی را انجام دهیم قطعا به جهش آموزشی و پرورشی کمک خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل امر نظارت بر حوزه آموزشی را یادآور شد و گفت: مدیر مدرسه در جایگاه رهبر آموزشی و به عنوان یک معلم حرفه‌ای باید نقش و جایگاه خود را به خوبی انجام دهد چرا که محوریت مدرسه با یک مدیر توانمند می‌تواند زمینه‌ساز تحولات جدی باشد.

ناصری ادامه داد: در این زمینه ایجاد وحدت رویه در اقدامات و فعالیت‌ها در کنار توجه جدی به تنوع فعالیت‌ها با خلاقیت و ابتکار و استقبال از ایده‌های نو و مبادله تجربیات به خوبی در این کارگاه‌ها و برنامه‌های آموزشی اتفاق می‌افتد که قطعا همه آنها به ارتقای جایگاه مدرسه و بهبود کیفیت مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی در این حوزه منجر خواهد شد.

وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت نظام تعلیم و تربیت در استان اردبیل گفت: استان اردبیل از ۱۹ ناحیه و منطقه آموزشی تشکیل شده که با جمعیتی بالغ بر ۱۹ هزار نفر پرسنل تلاشگر و ۲۳۰ هزار نفر دانش‌آموز و نوآموز در ۳ هزار و ۳۹۵ واحد اموزشی در قالب ۱۲ هزار کلاس درس برنامه‌های آموزشی و پرورشی ارائه می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: در هزار و ۵۰۰ روستای استان فضای آموزشی حتی به اندازه کلاس برای یک یا دونفر از دانش‌آموزان مهیا شده است گفت: در ۳۵ مدرسه استان ما دانش‌آموزان محدود یک تا سه نفر داریم.

ناصری به پوشش تحصیلی ۹۹ درصدی در دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: ۶۰ درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در دوره ابتدایی و مابقی در متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند.

وی به فعالیت ۲۰۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار دانش اشاره کرد و افزود: با توجه به کمبود فضای آموزشی در اردبیل، مشگین‌شهر و پارس‌آباد ۴۰ درصد مدارس استان دونوبته اداره می‌شود که این شرایط از میانگین کشوری که حدود ۱۰ درصد است آمار بالایی را نشان می‌دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 699121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =