لایحه برنامه ششم توسعه پس از 6 هفته فشرده کاری مجلس به پایان رسید و رئیس مجلس در پایان برنامه نویسی مجلس دهم ضمن تشکر پی در پی از نمایندگان، خانواده‌هایشان، دولت و ... از نمایندگان خواست که در صورت وقوع اشتباهی او را عفو کنند.

به گزارش خبرآنلاين، سرانجام نمايندگان مجلس در جلسه  علني امروز- يكشنبه، 26 دي ماه- پرونده بررسي لايحه برنامه ششم توسعه را كه از 28 آذر ماه آغاز شده بود،‌ به پايان رساندند.

نمايندگان مجلس نهم كه بسياري از آنها اولين دوره برنامه نويسي را تجربه مي‌كردند، براساس گفته رئيس مجلس با اينكه اولين دوره حضورشان بود، اما خوب از دغدغه مردم دفاع كردند.

رئيس مجلس در پايان جلسه امروز وقتي پيشنهادي الحاقي تمام شد و نمايندگان كم كم براي رفتن به مراسم هفتمين روز درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني آماد مي‌شدند،‌گفت: از همه نمايندگان انصافا تشكر مي كنم. خيلي نجيبانه در اين 6 هفته حضور داشتيد و با سعه صدر برخورد كرديد. شما با روحيه مسئوليت شناسانه كار كرديد. من از اينكه زماني اينجا-جايگاه هيئت رئيسه- مي آمديد و براي موضوعي اصرار مي‌كرديد، احساس مي كردم دغدغه شما براي پيگيري مسائل مردم طوري شده است كه از حيثيت خود مي‌گذشتيد، خيلي از شماها سال اولي است كه به مجلس تشريف آورديد اما اينكه خيلي دغدغه حل مسائل مردم را داشتيد، از همه شما تشكر ميكنم.

وي افزود: تقاضا مي كنم بنده را عفو كنيد خيلي وقت ها من شما را نمي‌ديدم و صداي شما را نمي‌شنيدم ممكن بود صداي شما را نشنوم و اعلام راي كنم.من و هيئت رئيسه از همه شما تقاضا مي‌كنيم در جاهايي كه نتوانستيم به موقع كارها را انجام دهيم، ما راعفو كنيد.

لاريجاني در ادامه تشكرهايش، از كميسيون تلفيق، رئيس اين كميسيون، دولت، سازمان برنامه و بودجه به دليل همكاري همدلانه تشكر كرد.

البته رئيس مجلس، نوابش هم در ليست تشكرها فراموش نكرد و گفت: ازنواب محترم آقايان پزشكيان و مطهري كه گاهي ما نبوديم و  جور ما را كشيدند تشكر مي كنم از دبيران و ناظران و همچنين همه كميسيون هاي تخصصي كه تلاش هاي آنها در كميسيون تلفيق به بار نشست، نيز تشكر مي كنم.

سخنگوي هيئت رئيسه، وزرا، ديوان محاسبات و مركز ‍پژوهش ها و كارشناسان معاونت قوانين و... نيز از جمله افراد و سازمان‌هايي بودند كه لاريجاني به دليل حضور موثرشان از آنها قدرداني كرد و لاريجاني همچنين در مورد رسانه‌ها گفت: از خبرگزاري ها و رسانه ها  كه به موقع اطلاعات را به مردم دادند، تشكر مي‌كنم.

تشكر از خانواده‌هاي نمايندگان نقطه پاياني تشكرهاي مستمر رئيس مجلس در روند برنامه نويسي بود: از نمايندگان و خانواده هاي شما تشكر مي‌كنم كه تا دير وقت گرفتاري براي شما ايجاد مي‌كرديم به نظرم تلاشتان موثر بود كه مجلس اين بار نشان داد كه كارهاي بزرگ را مي‌تواند بر عهده بگيرد.

در اين ميان  دژپسند نماينده دولت نيز از پشت تريبون گفت: واقعا لازم است كه از خود آقاي لاريجاني تشكر كنيم.

در نهايت پس از پايان تشكرهاي مستمر رئيس مجلس، براساس گفته لاريجاني برنامه نمايندگان براي هفته‌هاي آتي مشخص شد: برنامه آينده ما از 27 دی ماه تا 6 بهمن حضور در حوزه انتخابيه است و بعدش يكشنبه 10 بهمن ماه در مجلس حاضر خواهيم شد.

29217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
    2 0
    متاسفانه در برنامه ششم ب معیشت معلمان توجهی نشد