استاندار و اعضای شورای اداری استان همدان به آتش‌نشانان شهید پلاسکو ادای احترام کردند

صبح امروز استاندار همدان به همراه معاونان خود و اعضای شورای اداری استان برای ادای احترام به شهدای آتش نشانان به ویژه شهدای حادثه ساختمان پلاسکو تهران صبح روز یکشنبه در ایستگاه شماره 9 آتش نشانی شهر همدان حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ مهندس محمد ناصر نیکبخت، استاندار به همراه معاونین و اعضای شورای اداری استان در ایستگاه شماره 9 آتش نشانی همدان حضور یافت و نسبت به مقام شامخ شهدای آتش نشان ادای احترام کرد.

وی در این مراسم گفت: آفرین به رشادت آتش نشانان شهید پلاسکو، کسانی که از جان خود گذشتند تا افراد دیگر در محل صدمه نبینند.

نیکبخت افزود: مصیبت ساختمان پلاسکو با همه دردناکی یک پیام هم داشت و آن هم این بود که با هم افزایی و همدلی می تواند کارهای بزرگی انجام داد.

وی ادامه داد: کار آوار برداری با همدلی و هماهنگی شایسته در حال انجام است و نشانگر این است که در اینگونه مصیبتها، همه حضور شایسته پیدا می کنند که من به تمامی آنها خسته نباشید عرض می کنم.

استاندار همدان با اعلام اینکه اعضای شورای اداری استان برای همدردی و ابراز حمایت و اعلام پشتیبانی در اینجا حاضر شده اند، افزود: تا کنون دولت به شهرداری ها کمک های خوبی داشته و امروز هم به احترام و درخواست مدیرعامل سازمان آتش نشانی در سال ۹۶ تقاضاهای شهرداری و سازمان آتش نشانی توسط معاونت عمرانی و رئیس سازمان برنامه و بودجه جمع آوری شده تا بتوانیم نیازهای ضروری را پاسخگو باشیم.

وی به مدیرعامل سازمان آتش نشانی، تاکید کرد: اگر ساختمانی هست که نیاز به استحکام بخشی و مرمت و تعمیر دارد گفته شود تا از اینگونه مصیبتها در استان پیشگیری نمائیم.

مدیرعامل آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر همدان در این آئین گفت: فعالان در مجموعه آتش نشانی خالصانه و عاشقانه برای خدمت به مردم فعالیت می کنند.

محمدرضا بیاناتی افزود: شهروندان در صورت بروز کوچکترین مشکلی برای رفع آن ابتدا با عوامل آتش نشانی تماس حاصل می کنند که این بیانگر اعتماد مردم و اهمیت کار نیروهای آتشنشانی است.

وی بیان کرد: بر خلاف برخی تصورها که معتقدند آتش نشانی تنها در زمینه مهار اتش فعال است این مجموعه 47 نوع خدمات ارائه می دهد.

مدیرعامل آتشنشانی و خدمات ایمنی شهر همدان گفت: با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن حوادث، این مجموعه نیاز به تهیه و ارتقا تجهیزات آتش نشانی دارد.

بیاناتی افزود: انتظار می رود بخش دولتی توجه ویژه ای به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان به منظور تامین تجهیزات مورد نیاز داشته باشد.

وی اظهار کرد: اتش نشانی همدان با 9 ایستگاه در سالجاری 2 هزار و 706 عملیات انجام داده که 12 نفر از نیروهای این سازمان در جریان انجام عملیات مجروح و مصدوم شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه نیروی آتش نشانی در صورت جانباختن در حوادث شهید محسوب نمی شوند امید می رود با مطرح شدن این موضوع و پیگیری آن توسط مسوولان زمینه دلگرمی آتش نشانان برای جانفشانی فراهم شود.

در پی حادثه آتش سوزی مجتمع تجاری تولیدی پلاسکو در خیابان جمهوری تهران، تعدادی از آتش نشانان در زیر آوار ناشی از تخریب ساختمان گرفتار شدند که هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =