۰ نفر
۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
فلوربال کشور در قرق زنجانی‌ها

۵ سال قبل رشته مهیج و جذاب فلوربال در زنجان راه اندازی شد. هر چند در ابتدا هیچ کس پیش بینی نمی کرد که در گذر زمان فلوربال زنجان به قطب این رشته ورزشی تبدیل شود؛ اما در عمل همه معادلات به نفع زنجانی ها رقم خورد. اسدالله قربان زاده-

اسدالله قربان زاده- خبرانلاین زنجان: «سید احمد نبوی» پیشکسوت نام آشنای هاکی استان این بار داشته های خود را با راه اندازی فلوربال به بوته آزمایش گذاشت. 
جالب اینکه با کنار کشیدن او از هاکی، این رشته ورزشی روزگار سختی را سپری کرد و هم اکنون به یک رشته بی نام و بی نشان استان زنجان تبدیل شده است.
او در راه اندازی فلوربال راه سختی داشت؛ اما با معرفی بین جوانان و برخی بازیکنان هاکی، هم اکنون زنجان را در فلوربال به یک قطب اصلی تبدیل کرده و اگر حمایت های روشن انجمن فلوربال ایران چشمگیر شود، زمینه برای موفقیت ها افزون می شود.
نبوی در این گفتگو از قهرمانی های 5 سال گذشته فلوربال استان در کشور خبر داد و گفت: از سال 90 تاکنون در تمامی رده ها تیم زنجان عنوان قهرمانی رقابت های کشوری را کسب کرده است و تنها در رده بزرگسالان این رقابت ها برگزار نشده که در صورت برگزاری فصل جدید از سال آینده یکی از مدعیان هستیم.
وی دعوت 7 بازیکن زنجانی به اردوهای تیم ملی را یادآور شد و افزود: از این تعداد 3 بازیکن به همراه تیم ملی به رقابت های آسیایی ژاپن اعزام می شوند.
رئیس انجمن فلوربال استان با انتقاد از دریافت هزینه های اعزام از بازیکنان برای حضور در رقابت های آسیایی بیان کرد: به هر حال اعزام به این رقابت های از سوی انجمن کشور با هدف کسب عنوان ملی است و نباید از بازیکنان رقمی دریافت شود.
وی درباره فعالیت بانوان در رشته فلوربال اظهار کرد: در بخش بانوان از 20 روز قبل تمرینات شروع شده است و به دلیل علاقه و انگیزه بالای بازیکنان درنظر داریم، زمان تمرین آنها را بیشتر کنیم. اکنون این بازیکنان تنها یک جلسه در هفته در مجموعه ورزشی6 هزار نفری امام(ره) مجموعه ورزشی انقلاب تمرین می کنند که با رایزنی ها دو جلسه در هفته را هماهنگ خواهیم کرد.
نبوی از برگزاری دوره مربیگری آقایان و خانم ها بعد از خاتمه رقابت های لیگ برتر در روزهای 17 و 18 اسفند ماه سال جاری خبر داد و افزود: این کلاس ها با درنظر گرفتن علایق افراد علاقمند و ورزشکاران این رشته ورزشی و هاکی دایر برگزار خواهد شد.
پیشکسوت ورزش استان فعالیت شهرستان ماهنشان را در فلوربال متذکر شد و گفت: از مجموع نفرات دعوت شده از استان به تم ملی 2 بازیکن از ماهنشان بودند که نشان از ظرفیت بالقوه این شهرستان است.
وی نبود امکانات برای تمرین بازیکنان را از دیگر مشکلات فلوربال در زنجان اعلام کرد و یادآور شد: خودم با هزینه شخصی توپ برای بازیکنان درست می کنم و جالب اینکه فدراسیون از دادن توپ برای تمرین به بازیکنان خودداری می کند. این در حالی است که فدراسیون جهانی توپ در اختیار فدراسیون ها قرار می دهد تا زمینه برای گسترش فلوربال فراهم شود.

 

۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =