اشتباه استراتژیک وزارت ورزش و پاسخ زشت فدراسیون کشتی

وزارت ورزش و فدراسیون کشتی علیه یکدیگر بیانیه منتشر کردند.

عرفان حاج بابایی؛ورزش ایران امروز روز تلخی را پشت سر گذاشت. بدون اینکه دوشنبه 6 شهریور 96،رویداد مهم ورزشی ای را به خود دیده باشد.

انتشار دو نامه در فضای رسانه ای،باعث شد تا شاهد اتفاقات هنجار شکانه ای در ورزش ایران باشیم.

در این که وزارت ورزش به عنوان متولی اصلی ورزش ایران،این حق را دارد که از فدراسیون زیرمجموعه خود به علت نتایج ضعیفی که کسب کرده،توضیح بخواهد،شکی نیست.

اما کمتر سابقه داشته تا شخص وزیر خود دست به قلم شود و با نوشتن نامه ای به معاون خود،دستور تشکیل کمیته ای برای بررسی علل این نتایج ضعیف بدهد. رسانه ای شدن این نامه هم خود یکی از اتفاقات عجیب این ماجرا بود. رسانه ای شدنی که احتمالا نتیجه مشورت با مشاورینی بوده که احساس می کنند بیش از شخص وزیر می دانند و اطلاعات دارند. کارهایی از این دست باعث می شود تا اقدامات سیاستمدار دیپلماتی مثل مسعود سلطانی فر هم با بازتاب مثبتی مواجه نشود.

اما بد تر از نکات ذکر شده،پاسخ تندی است که فدراسیون کشتی به خود اجازه داده تا علیه وزیر ورزش منتشر کند.

رسول خادم با همه افتخارات خود،باید بداند که وزیر نماینده دولت است و دولت هم منتخب ملت. حتی اگر تفکرات سیاسی خادم با دولت متفاوت است،او خوب می داند که در این چهار سال مورد حمایت وزارت ورزش بوده و امتیازات بالایی را برای فدراسیون کشتی کسب کرده.

نکته ای که اینجا مطرح است این است که خادم و همکارانش چطور به خود اجازه داده اند تا چنین جوابیه ای را علیه وزیر ورزش منتشر کنند. وزیری که نامه ای را به درستی نوشته و در آن خواستار رسیدگی به نتایج ضعیف تیم ملی کشتی آزاد شده.

فدراسیون کشتی در بیانیه اش آورده که ما به مردم پاسخ خواهیم داد اما آن ها باید این واقعیت را بپذیرند که مسیر پاسخگویی به مردم حتما از کانال وزارت ورزش عبور خواهد کرد.

برد و باخت همیشه در ورزش وجود داشته.حتما لازم است تا کمیته هایی تخصصی تشکیل شود تا به علل ناکامی اخیر بپردازد اما ارائه پاسخ های این چنینی از سوی ریاست فدراسیون کشتی به هیچ عنوان پسندیده نیست زیرا بزرگان همیشه مسئول حفظ حرمت ها هستند.آن هم بزرگان ورزشی مثل کشتی که خود را پهلوان و پیرو مرام جهان پهلوان تختی می دانند.

شاخ و شانه کشیدن علیه وزارت خانه و دولتی که به تازگی کار خود را آغاز کرده،به هیچ عنوان جالب نیست. همانطور که فدراسیون نشین ها انتظار دارند پس از کسب موفقیت مورد تجلیل قرار بگیرند،باید این انتظار را هم داشته باشند تا پس از نتایج ضعیف،مورد سوال قرار بگیرند و کشاندن دعوا به میدان ورزش،حرکت نازیبایی است.

با وجود اینکه رسانه ای شدن نامه وزیر ورزش شاید اقدام درستی نبود،اما احتیاجی هم نبود تا فدراسیون کشتی با آن لحن تند جوابیه ای تنظیم کند. انتظار می رود تا رسول خادم این اقدام ناپسند را جبران کند و تصور نکند که با این کار علم استقلال را برداشته است و فکر کند که پشتش به حمایت اتحادیه جهانی کشتی گرم است پس می تواند به صورت خودمختار و مستقل از وزارت ورزش،هرگونه که خواست عمل کند.

 

 

254 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    9 1
    حالا خداییش اگه قهرمان میشدن میومدین کمیته تشکیل بدین نفری یه ماشین خوب یا خونه به مدال آورا بدین مثل قولای قبلیتون اینم هست حسن یزدانی قهرمان المپیک شد هنوز هیشکی به قولاش عمل نکرده