عبدالله نوری خطاب به دانشجویان گفت: شما باید پیوسته ‏سئوال کنید که تحقق ‏حقوق مردم در قانون اساسی به کجا رسید؟ وعده های انتخاباتی ‏درباره زنان و جوانان و اقلیت‎ها چه شد؟ چرا ‏ارتقای مدیریتی زنان در ایران مشکل و مانع ‏دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، عبدالله نوری چهره سیاسی اصلاح‌طلب در دیدار با اعضای انجمن دانشجویی فرهنگ و سیاست دانشگاه شیراز، از آنان خواست تا وضعیت وعده‌های انتخاباتی رییس جمهور و برنامه‌های وزرا را بررسی کرده و به صورت مستمر انتظارات خود را مشفقانه به دولت گوشزد کنند.


اهم سخنان عبدالله نوری را که در کانال تلگرامی‎اش منتشر شده، در ادامه بخوانید:

* با توجه به شرايط پيچيده در منطقه و تهديداتی كه به اشكال ‏گوناگون نسبت به كشور عزيزمان وجود دارد، وحدت و همبستگی همه  نيروهای ‏سياسی حول محور منافع ملی و قانون اساسی، بزرگترين قدرت بازدارنده در مقابل ‏تهديدات است و قطعاً رفع حصر و محدوديت ها از جناب آقای كروبی، جناب آقای موسوی‏، سركار خانم رهنورد و جناب آقای خاتمی موجب تقويت وحدت ملی خواهد بود.

*طبیعتاً بسیاری از کسانی که به آقای روحانی رأی نداده اند ‏با این وعده‌ها مخالف بوده‌اند و اگر امروز ‏هم مخالف باشند عجیب نیست، اما نمی‎شود ‏جوانان و زنان و اقلیت‎ها که به دلیل همین وعده ها به آقای ‏روحانی رای داده اند را، به ‏خاطر تأمین نظر مخالفان، کنار گذارد.
*باید به روشنی اعلام شود که ‏ملت، بنا بر تعهداتی که شما داده‌اید به شما رأی داده‌اند ‏و ما پیگیر آن تعهدات هستیم. این ‏مطالبه گری مؤثر است و چنانچه مطالبات و تعهدات گوشزد نشود، دولت ‏و منتخبان مردم در مجلس و شوراها، ممکن است ‏تحت تأثیر صدای بلند مخالفان قرار گیرند و چه بسا دچار وادادگی هم بشوند.
*مبنای انقلاب ما، اسلام بوده است و هم تأمین آزادی های مردم. اما ‏هرچه جلوتر آمدیم، جریان‎هایی سعی ‏کردند بین این دو، تقابل ایجاد کنند و امروز هم ‏همان جریان‎ها به گونه یی عمل می کنند که گویی هرچه بخواهیم ‏اسلامی‌تر شویم، باید ‏آزادی‌های مردم محدودتر شود.
*شرکت در هر انتخاباتی مانند انتخابات ‏مجلس، ریاست جمهوری و...، صرفاً مشارکت در همان ‏انتخابات است و معنای دیگری را ‏نمی‌توان به آن نسبت داد. درباره اصل و نوع هر نظامی هم، چنانچه لازم باشد، باید مشخصاً در همان مورد، انتخابات و همه پرسی برگزار کرد.
27215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 730669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =