آمادگی دولت برای سرمایه گذاری خارجی در حوزه معدن کردستان

همایش تجاری مشترک اتاق بازرگانی سنندج و اتاق بازرگانی ساوونیای جنوبی کشور فنلاند در استان کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد دره‌وزمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان صبح امروز در همایش تجاری مشترک اتاق بازرگانی سنندج و اتاق بازرگانی ساوونیای جنوبی کشور فنلاند که در مرکز سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان مزیت های خوبی در حوزه صنعت، معدن و تجارت دارد و امروز ما از تمامی افرادی که از کشور فنلاند مهمان ما هستند و در حوزه سرمایه گذاری به ما کمک کنند استقبال خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ما در حوزه معدن 18 گونه ماده معدنی شناخته شده داریم، گفت: این گونه ها شامل مصالح ساختمانی، پلیمتال، سنگ آهن، طلا، منگنز، انواع سنگ های زینتی و یکی از بهترین مرمر های دنیا است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: برای احداث مجتمع پتروشیمی پلی پروپیلن نیاز به سرمایه گذاری داریم که در دو نقطه ی استان امکان احداث این مجتمع وجود دارد.
دروزمی با اشاره به مرز ها ، بیان کرد: یکی از اهداف ما ایجاد صنایع هاتیک در مرز های بانه و مریوان برای صادرات محصولات تولیدی به خارج کشور است.
وی اظهار داشت: ما از تمامی شرکت هایی که در این حوزه سرمایه گذاری کنند حمایت خواهیم کرد و از هر گونه سرمایه گذاری در حوزه صنعت، معدن و تجارت در استان حمایت کرده و دست آن ها را می فشاریم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان در ادامه تصریح کرد: خوشحال می شویم که هیئت فنلاندی و حوزه های فعال علاقمندی خود را به ما اعلام کنند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =