راه‌اندازی بازارچه و رستوران طبخ غذاهای دریایی در لرستان

استاندار بر ضرورت راه‌اندازی بازارچه و رستوران طبخ غذاهای دریایی در لرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مهندس هوشنگ بازوند با بیان اینکه مرکز فروش آبزیان در استان نداریم، گفت: برای احداث این بازارچه زمینی به مساحت 1000متر نیاز بوده که سرمایه‌گذار نیز پای کار بوده و اعلام آمادگی نیز کرده است.

وی با بیان اینکه بازارچه و رستوران طبخ غذاهای دریایی برای اولین بار در خرم‌آباد احداث و بعد در شهرستان‌های دیگر نیز راه‌اندازی خواهد شد، اظهار کرد: با این بازارچه چهار تا پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام خواهد شد.

بازوند ادامه داد: این بازارچه در صورت راه‌اندازی در آینده نیز گسترش و حتی خط صادرات آن راه‌اندازی خواهد شد.

استاندار یادآور شد: با احداث این بازارچه‌ها، در بحث آبزیان 70 تا 80 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان انجام خواهد شد.

وی احداث این بازارچه فروش ماهی در خرم‌آباد را از نیازهای اساسی این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های ذیربط برای احداث رستوران‌های طبخ غذاهای دریایی در استان حمایت‌های لازم را انجام دهند.

استاندار تاکید کرد: لرستان یکی از استان‌های سرآمد در بحث آبزیان است ولی سرانه مصرف ماهی در خرم‌آباد در سال علیرغم تولید بالای آبزیان، پنج کیلوگرم است.

وی افزود: استفاده بی‌رویه از گوشت قرمز در لرستان را شاهد هستیم، دو درصد مرگ‌‌ومیر در لرستان بیشتر از سایر نقاط کشور به دلیل مشکلات قلبی و عروقی صورت می‌گیرد.

استاندار گفت: حدود یک‌هزار چشمه در لرستان وجود دارد که هر کدام از این‌ها گاها ظرفیت و خروجی آب بیش از چهار مترمکعب بر ثانیه دارند و حدود ۴۴ درصد آب حوضه کرخه از استان ما تأمین می‌شود.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =