هفته فیلم برزیل که در تهران، اصفهان و شیراز جریان داشت امروز جمعه ۲۱ مهر با نمایش «پسر و جهان»، انیمیشن نامزد اسکار به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هفته فیلم برزیل که به همت گروه هنروتجربه و سفارت برزیل از ۱۵ مهر همزمان در تهران،اصفهان و شیراز آغاز شده ‌بود، امروز جمعه ۲۱ مهر با نمایش انیمیشن «پسر و جهان» نامزد جایزه اسکار، به پایان می‎رسد.

«پسر و جهان» محصول سال ۲۰۱۳ است. این فیلم اولین افتخار و موفقیت هنری خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم سائو پائولو جشن گرفت و برنده جایزه جوان این رویداد شد اما پس از آن از جشنواره‌ها و محافل هنری متعددی سر درآورد از جمله جشنواره‌های بین‌المللی شانگهای، سیاتل، مونیخ و قاهره تا این‌که پس از سه سال، به جمع بهترین انیمیشن‌های نامزد اسکار پیوست. این انیمیشن هم‎چنین برنده دو جایزه اصلی سی‌وهشتمین دوره جشنواره انسی فرانسه، مهم‌ترین جشنواره انیمیشن در جهان شده ‎است.

داستان این انیمیشن در مورد پسربچه‌ای است که در یک روستا سکونت دارد و زمانی که پدرش روستا را برای رفتن به شهر ترک می‌کند، به دنبال او می‌رود تا دوباره خانواده‌اش را دور هم جمع کند. در این حین او با جهانی روبه‌رو می‌شود که به‌وسیله موجودات عجیبی اداره می‌شود.

انیمیشن «پسر وجهان» جمعه ۲۱ مهر ساعت ۱۸ در تالار ناصری خانه هنرمندان و ساعت ۱۹ در پردیس گلستان شیراز و سینما سوره اصفهان به نمایش در می‎آید.

58242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =