نامه‌نیوز نوشت: سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: از سال 1397، تحرک سیاسی و تشکیلاتی جمنا بیشتر خواهد شد.

سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی، گفت: بنا ندارم از اکنون در خصوص برنامه های انتخاباتی اصولگرایان صحبت کنم؛ به عبارتی نمی خواهم تاکتیک های انتخابات مجلس 98 را لو بدهم. کم کم و به مرور زمان طی دو سال باقی مانده تا انتخابات، بیان خواهد شد. اگرچه هنوز تصمیمی گیری و جمع بندی در خصوص سرلیست اصولگرایان انجام نشده است ولی افراد جدیدی داریم که در سال 1397، مطرح خواهند شد و به مردم معرفی می گردند تا به نوعی شوک سیاسی در جامعه پیش بیاید؛ به طور کل تصمیم بر این است تا از چهره های جدید در سر لیست انتخاباتی اصولگرایان برای مجلس 98،خصوصا در تهران استفاده شود. چهره های جدید نیروهای انقلابی و اصولگرا که قبلا در عرصه انتخابات مجلس نبوده اند در این لیست حضور خواهند داشت و طبیعی است که الآن نامی از آنها برده نمی شود.

او در خصوص اینکه اگر انتخابات مجلس دهم، اکنون برگزار می شد، نتیجه چه تفاوتی پیدا می کرد گفت: اگر انتخابات اکنون انجام می شد، نتیجه به کلی متفاوت بود و ماحصل کار پنجاه پنجاه می شد؛ یعنی از هر کدام از لیست های اصولگرایان و اصلاح طلبان نیمی از آنها وارد مجلس می شدند؛ به عبارت بهتر، تنها چهره های شاخص از هر دو طیف سیاسی، وارد مجلس می شوند. اگر این انتخابات دو سال دیگر برگزار شود، باز نتیجه کاملا متفاوت است؛ با توجه به روندی که دولت در پیش گرفته است و نارضایتی های پیش آمده در مردم، ماجرای آبادگران سال 1382 تکرار می شود و این بار تمام لیست اصولگرایان در تهران، رأی می آورد. بر اساس بازخورد لیست اصلاح طلبان در مجلس و همچنین با توجه به عملکرد دولت دوازدهم، نه تنها رضایت مردم را در پی نداشته، بلکه نارضایتی عمومی هم ایجاد شده است.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان در مجلس هشتم، در خصوص اتخاذ استفاده از چهر های جدید در انتخابات ریاست جمهوری 1400، افزود: شیوه ورود به رقابت های انتخاباتی برای هر یک از گروه ها و جبهه های سیاسی بر مبنای مقتضیات زمان و بسته به شرایط تعریف می شود. گام نخست در حوزه انتخابات، مجلس شورای اسلامی سال 98 است؛ اگر شیوه و روش های انتخاباتی اصولگرایان در آن سال با اقبال مردم روبرو شد و بتواند موفقیت را رقم بزند، می شود آن را تقویت کرد تا برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم از آن برنامه ها و روش ها استفاده کرد. بنابراین نمی توان از الآن در خصوص انتخابات ریاست جمهوری 1400، نظر داد و اسمی از شخصی خاص برد. روند طبیعی آن است که برخی از افرادی که در دوره های گذشته هم کاندیدا بودند، مجدد بیایند و این نیست که یک مجموعه تصمیم بگیرد که چه کسی بیاید، یا چه کسی نیاید. برخی از اشخاص خودشان تصمیم خواهند گرفت. اما به طور کلی شاکله جریان اصولگرایی و انقلابی، این است که چهره های جدیدی را معرفی کنند، و این به عنوان یکی از تاکتیک های مهم خود، بررسی خواهند کرد و به آن بی تفاوت نیستند.اما موفقیت اجماع در خصوص اقای رییسی الگوی خوبی برای اصولگرایان است اگرچه عده ای با تصمیم انفرادی و شخصی چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری وارد میدان انتخابات می شوند ولی تصمیم جمعی نیروهای انقلاب تعیین کننده است.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان ساخت: در مصاحبه های قبلی هم گفته ام؛ جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا)، در دوره فترت و فراغتی که تا انتخابات بعدی وجود دارد، بیشتر بر اصلاح ساختار داخلی خود، تمرکز کرده است و بیشتر جلسات هم در همین رابطه برگزار می شود. از سال 1397، تحرک سیاسی و تشکیلاتی بیشتری پیدا خواهند. این ساختار درونی بیشتر در راستای گسترش ارتباط با کارگروه های تخصصی در حوزه های مختلف نظیر دانشگاهیان، فرهنگیان، کارگران و مجموعه هایی از این قبیل، اهداف خود را دنبال می کنند. طبعا هر الگو و مدلی را که انتخاب کنند، هم برای شهرستان ها قابل کاربرد خواهد بود و هم برای تهران؛ اینگونه نیست که تهران رها کنند و تنها بر روی شهرستان ها کار کنند.

میرتاج‌الدینی با تأکید بر کارآمدی جمنا و موفقیت آن بر اجماع میان اصولگرایان در سال 96، اظهار داشت: البته این موضوع را بایستی در نظر گرفت که موضوع انتخابات ریاست جمهوری با مجلس شورای اسلامی به کلی متفاوت است. تلاش جریان اصولگرایی و تشکل های همسو با جمنا و چه سایر تشکل های این جبهه سیاسی مانند پیروان خط امام و رهبری و پایداری و ایثارگران بر این است که بتوانند در انتخابات مجلس 98 به لیست های واحد چه در تهران چه در شهرستان ها برسند. طبعا در این رابطه، قدم اول، همگرایی درون طیفی و میان گروه های اصولگرا است؛ که این موضوع در دستور کار تمامی تشکل ها قرار گرفته است؛ اما چون همیشه با تعدد و تکثر کاندیداها روبرو هستیم، طبیعی است که برخی از افراد خودشان به صورت مستقل تصمیم بگیرند؛ به این معنی که بر مبنای تصمیم فردی خود عمل کنند و به صحنه انتخابات بیایند و نه با تصمیم تشکیلاتی؛ که در آن صورت، کاندیداهای انفرادی خواهند بود. در هرکجا که بتوانیم به لیست واحدی برسیم که مورد حمایت تمام گروه های جبهه اصولگرایی باشد، یک امتیاز خواهد بود و شانس موفقیت را بالا خواهد برد.
29215

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =