تراز عدالت در واگذاری پروژه‌های مسکن مهر به متقاضی و پیمانکار میزان باشد

استاندار البرز با تأکید بر تکمیل و واگذاری هر چه سریعتر پروژه های تکمیل شده مسکن مهر گفت: باید تصمیماتی اتخاذ شود تا در تحقق مطالبات متقاضیان و پیمانکاران این پروژه ها حق و عدالت اجرا گردد و در این بین هیچ یک متضرر نشوند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، «سیدحمیدطهائی» ظهر یکشنبه در جلسه«شورای مسکن استان»،با تأکید بر لزوم واگذاری پروژه های مسکن مهر آماده تحویل به متقاضیان گفت: به جهت گذشت زمان و نوسانات در قیمت مصالح ساختمانی، علاوه بر متقاضیان مسکن،انبوه سازان و پیمانکاران این پروژه ها نیز مطالباتی دارند که باید پیگیری شود.
وی افزود: در این زمینه چارچوب ها را قانون مشخص کرده است و بخشی از آن نیز به وزارت مسکن برمی گردد، اما آنچه در استان البرز باید اجرا شود و تصمیماتی که در شورای مسکن اتخاذ می گردد بجهت لازم الاجرا بودن نیاز به مصوباتی از سوی دستگاه قضا دارد، بنابراین طی هماهنگی هایی که با دادستان کرج انجام می شود باید نسبت به اجرای تعهدات و تسریع در واگذاری پروژه ها اقدام شود.
طهائی تصریح کرد: ما موظف به اجرای قانون هستیم و در این زمینه نیز باید حق و عدالت چه از سوی پیمانکار و چه متقاضی اجرا گردد.
موضوع تسهیلات بانکی و وضعیت اظهارنامه های مالیاتی پیمانکاران پروژه های مسکن مهر نیزاز جمله محورهای طرح شده در شورای مسکن استان بشمار می رفت.
در ادامه نیز گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های مسکن مهر ابریشم و ماهدشت اعلام شد.
طبق اظهارات مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز، تعداد 90 هزار و 91 واحد مسکن مهر در کل استان البرز احداث شده که 37 هزار و 218 واحد آن فروش اقساطی شده و با 50 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده است.

واگذاری بیش از37هزار واحدمسکن مهر اقساطی درالبرز
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز با تاکید بر اینکه با اهتمام دولت پروژه های متوقف مسکن مهر در البرز راه اندازی شده است، گفت: تا کنون 37 هزار و 218 واحد مسکن مهر البرز به صورت اقساطی واگذار شده است.
تقی رضایی با بیان اینکه در حال حاضر 90 هزار و 91 واحد مسکن مهر در البرز موجود است، گفت: این آمار شامل حدود 49 درصد از کل واحدها می باشد.
رضایی گفت: با توجه به آمارهای دریافت شده حدود 15 هزار و 500 واحد مسکن مهر در استان البرز به صورت خودمالک وجود دارد.
وی با بیان اینکه اکنون 6 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان آماده افتتاح است افزود: در مجموع 54 شرکت انبوه ساز در این روند دخیل هستند.
این مسئول اضافه کرد: در مهرماه سال 95 حدود 23 پروژه در شهرک های مسکن مهر البرز و ابریشم متوقف بود که نسبت به راه اندازی آنها اقدام شد.
وی گفت: در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت استان البرز، 26 هزار و 911 واحد مسکن مهر به اتمام رسیده و 17 هزار واحد افتتاح شده است.
رضایی افزود: اکنون در خصوص تامین زیرساخت ها موانع خاصی نیست و بیشترین مشکلات در زمینه تامین تسهیلات است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =