مدیرکل راهداری خوزستان: مخالف اجرای طرح توزیع منطقه‌ای سوخت هستیم

مهر نوشت : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مخالف اجرای طرح توزیع منطقه ای سوخت از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی هستیم و دلایل لازم را برای این مسئله داریم.

مسعود مصدقی صبح امروز در جلسه شورای مبارزه با قاچاق کالا اظهار کرد: طرح تخصیص سهمیه سوخت ناوگان عمومی برون شهری بر اساس پیمایش را داریم.
وی افزود: دغدغه خیلی از رانندگان کاهش سهمیه سوخت است ولی آنچه که کاهش پیدا کرده پایه عمومی آنهاست و به نوعی سهمیه سابق رعایت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این طرح برگزاری جلسات هماهنگی با ادارات و دستگاه های مختلف، برگزاری جلسات توجیهی با انجمن صنفی رانندگان و شرکت های حمل و نقل، اطلاع رسانی و نصب بنر در پایانه های عمومی را انجام دادیم.
مصدقی تصریح کرد: کاهش مصرف روزانه هشت میلیون لیتر گازوئیل در سطح کشور یکی از دستاوردهای اجرای این طرح است و با توجه به شناور بودن ناوگان نمی توان سهمیه استان را تعیین کرد.
وی ادامه داد: در سال ۹۴ بارنامه های مصرفی یا سفرهای کامیونی دو میلیون و ۲۶ هزار و ۱۳۱ مورد و این ترددها در سال قبل دو میلیون و ۱۰۰ هزار و ۹۰ شد. در میزان توناژ نیز سال گذشته نسبت به سال ماقبل چهار درصد افزایش داشتیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: صدور بارنامه برای محموله های دامپزشکی که صرفا پس از ثبت حواله صورت می گیرد نیز به منزله نظارت دامپزشکی از نظر بهداشتی ـ قاچاق بر این گونه کالاها است.
مصدقی اظهار کرد: نصب ۲۳ دستگاه دوربین پلاک خوان برای انجام کنترل های لازم بر ناوگان را انجام دادیم. هیچ کامیونی حق ندارد بدون بارنامه بار خود را جابجا کند؛ برای اتوبوس های عمومی که مسافران را جابجا می کنند نیز سامانه سپهوند را تدوین کردیم.
وی بیان کرد: به دلیل اینکه خوزستان یکی از استان های استراتژیک و ویژه است و بندر امام ۴۰ درصد صادرات و واردات کشور را انجام می دهد، بنابراین منطقه ای کردن توزیع سوخت در خوزستان اثر منفی داشته و مشکلات بسیار زیادی را برای رانندگان به وجود خواهد آورد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: مخالف اجرای طرح توزیع منطقه ای سوخت از سوی شرکت پخش فرآورده های نفتی هستیم و دلایل لازم را برای این مسئله داریم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689751

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =