«خبرجنوب» نوشت: دو مرد شیاد برای سرقت از خودروهای لوکس از ترفند ماهرانه ای استفاده می کردند.

اولين مورد از سرقتهاي سريالي اعضاي اين باند مدتي قبل به مأموران یکی از كلانتري های شیراز گزارش شد. شاكي به مأموران گفت كه برای چند دقیقه خودرواش را گوشه ای پارک کرده و زمانی که به آنجا مراجعه کرده متوجه شده که از داخل خودرواش سرقت شده است.
اظهارات اين مرد نشان ميداد به احتمال زياد سارقان از قبل او را زيرنظر گرفته و با نقشه قبلي اين سرقت را رقم زدهاند. از طرفي سارقان كيف دستي شاكي را نيز كه مدارك و پول داخل آن قرار داشت با خود برده بودند و اين امكان وجود داشت كه آنها از مدت ها قبل وی را زیر نظر داشته و روز حادثه با قصد و نیت قبلی دست به این کار زده اند.
براي شناسايي سارقان، مأموران بايد اطلاعات بيشتري از آنها بهدست ميآوردند. بهدنبال شكايت اين مرد تحقيقات براي شناسايي و دستگيري سارقان آغاز شد تا اينكه چند روز بعد مأموران كلانتري هنگام گشتزني در یکی از خیابان های خلوت شیراز مدارک شناسایی مربوط به مالباخته را كشف كردند. از طرفي بررسي تصاوير دوربينهاي مداربستهاي كه در آن حوالي نصب شده بود نشان ميداد دو مرد بعد از پرتاپ کردن این مدارک از آنجا دور شده اند. با بهدست آوردن اين سرنخ كارآگاهان يك گام به شناسايي تبهكاران نزديك شدند و سرانجام دو جوان را بهعنوان متهمان این پرونده دستگير كردند. آنها در جريان بازجوييهاي اوليه بهدست داشتن در سرقت از داخل خودرو اعتراف كرده و گفتند اين سرقت را با همدستي هم مرتكب شده اند.
وقتي یکی از متهمان تحت بازجويي قرار گرفت در اعترافاتش به چندين فقره سرقت ديگر با همين ترفند اعتراف كرد. او گفت: با همدستي جوان دیگر از داخل چند خودروي لوكس مثل بيام و، اسپورتيج و... نیز سرقت کرده اند.
در چنين شرايطي اين 2جوان ضمن اعتراف به سرقت با صدور کیفرخواست برای پرونده شان راهی زندان شدند. پس از آن این پرونده برای رسیدگی به شعبه 103 دادگاه کیفری دو ارسال شد.
در جلسه رسیدگی به این پرونده مشخص شد که متهم ردیف اول سابقه دار بوده و در 42 مورد سرقت و متهم دیگر نیز در هشت فقره سرقت مشارکت داشته است.
پس از اخذ دفاعیات متهم ،ختم جلسه رسیدگی اعلام و هر دو به زندان، شلاق و تبعید محکوم شدند.
توصیه های پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت لوازم خودرو؛
پلیس به شهروندان توصیه کرد که با بکار بردن توصیه های پلیسی از سرقت اشیاء و لوازم خودرو جلوگیری کنند. مشخصات کامل ضبط خودرو و شماره سریال آن را بنویسید و نگهداری کنید.
از قرار دادن پخش خودرو در زیر صندلی و داشبورد اتومبیل جداً پرهیز کنید. تا جایی که ممکن است برای خودروی خود از ضبط کشویی استفاده کنید در زمان خروج از خودرو آن را از محل خود خارج کنید .
از قرار دادن خودرو در کوچه ها و معابر پرت و تاریک جلوگیری کنید .
در صورت مشاهده سارق یا سارقان مشخصات ظاهری آنها را به خاطر بسپارید . چنانچه دارای خودرو یا موتور سیکلت هستند ،پلاک و مشخصات آنان را یاداشت کنید و به پلیس اطلاع دهید .
از گذاشتن کیف دستی و اشیاء قیمتی در جلوی داشبورد ، روی صندلی جلو و صندلی عقب خودرو و در معرض دید خودداری کنید زیرا ممکن است سارق در محل حضور داشته باشد و پس از دور شدن شما اقدام به سرقت کند .
هنگام دریافت پول از بانک و حمل اشیاء قیمتی با خودرو ممکن است سارقان در کمین شما باشند . قبل و بعد از حرکت کردن با خودرو مراقب هر گونه حرکت مشکوک اطراف خود باشید .
از رها کردن خودرو ، بدون بستن درب آن حتی برای یک لحظه خودداری کنید . سارقان به دلیل حرفه ای بودن ، برای سرقت در این لحظات از سرعت عمل بالایی برخوردارند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 583248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۵
    5 0
    خيلي پيچيده بود، سرم داره گيج ميره