رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر از دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز و غارتگر میراث فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از مشگین‌شهر؛  محرم جعفری در جلسه بررسی حفاریهای غیرمجاز آثار تاریخی در مشگین‌شهر اظهار داشت: 10 نفر از حفاران غیرمجاز که با هدف به دست آوردن اموال تاریخی فرهنگی در بخش ارشق شهرستان مشگین‌شهر اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند توسط عوامل یگان حفاظت و نیروهای تلاشگر انتظامی حوزه استحفاظی رضی و مرزبانی دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه مقدار چشمگیری از آلات و ادوات حفاری از این حفاران غیرمجاز کشف و ضبط شد، افزود: هر گونه حفاری در عرصه و حریم آثار تاریخی جرم محسوب شده و به شدت با حفاران غیر مجاز در شهرستان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مشگین‌شهر از نظر تاریخی با داشتن بیش از 600 اثر تاریخی و باستانی یکی از شهرستان‌های مهم استان اردبیل به شمار می رود، تصریح کرد: از تمامی هموطنان در راستای حفظ آثار تاریخی درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده هر گونه حفاری مشکوک مراتب را به 110 نیروی انتظامی یا اداره میراث فرهنگی شهرستان مشگین‌شهر به شماره 32530005 اطلاع دهند.

جعفری از تشدید برخورد با هرگونه حفاری غیرمجاز در شهرستان مشگین‌شهر خبر داد و گفت: در این زمینه نظارتها و بازرسیها تشدید می‌شود تا از هر گونه سوء استفاده از آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهرستان و خروج این آثار ارزشمند از شهرستان جلوگیری شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: ماموران و عوامل یگان حفاظت و نیروهای انتظامی حوزه استحفاظی در شهرستان مشگین‌شهر نیز در این زمینه همکاری و تعامل مناسبی دارند تا از هر گونه فعالیت غیرمجاز در این زمینه جلوگیری به عمل آید.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =