ایسنا نوشت: فتح‌الشام مذاکرات آتی آستانه را بخشی از "توطئه" علیه آنچه "انقلاب" می‌خواند، اعلام کرد، روند سیاسی که از ابتدا "انقلاب" را همراهی می‌کرد، در راستای اهدافش نبوده بلکه مجموعه‌ای از توطئه‌های پی در پی بوده است.

به گزارش سایت سیریا نیوز، گروه تروریستی فتح‌الشام (النصره سابق) در بیانیه‌ای درباره نشست آستانه مدعی شد؛ حق مذاکره درباره سرنوشت کشور و مردم در آستانه متعلق به هیچ شخصی نیست و هیچ گروه و یا مجموعه‌ای حق ندارد بدون حضور تمامی گروه‌های موثر در "انقلاب" و "جهاد" اقدامی در این زمینه انجام دهد و سرنوشت مردم را به خطر اندازد بلکه باید این مطلب را درک کرده و آینده را نیز در نظر بگیرد.

این گروه تروریستی در ادامه تاکید کرد، "فداکاری‌های" فتح‌الشام در آستانه برای حفظ منافع این کشور و یا دیگری فروخته نمی‌شوند.

این گروه تروریستی در ادامه مدعی شد، فتح‌الشام مخالف با هیچ توافقنامه‌ای برای توقف بمباران‌ها و آزادی اسرا و حمایت از مناطق محاصره شده و امدادرسانی به آنها نیست اما اجازه نمی‌دهد که از شعارها و عناوین زیبا جهت ناکام گذاشتن این "جهاد" استفاده شود و حضور روسیه به عنوان یک طرف دیپلمات و سیاسی ضامن مذاکرات آستانه در واقع نادیده گرفتن آشکار فداکاری‌های اعضای جبهه فتح‌الشام است و صرف حضور در آستانه به معنای موافقت مستقیم و غیرمستقیم با بقای بشار اسد در قدرت است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است، پس از سقوط شهر حلب تغییرات در محافل سیاسی و تحولات نظامی به تغییر در واکنش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به نفع روسیه منجر شد و تاثیر منفی بر موضعگیری‌های بعدی روسای گروه‌های مخالف سیاسی در سوریه و نیز گروه‌هایی گذاشت که روابط مشترکی با کشورهای همسایه داشتند به طوری که تلاش‌ها برای تحقق اهداف "انقلاب" به حفظ منافع مشترک گروه‌ها و کشورهای حامیشان تغییر کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، کشورهایی که امروز مخالفان سوریه را برای شرکت در مذاکرات آستانه تحت فشار گذاشته‌اند همان‌هایی هستند که پیشتر تصمیم به جداسازی و تفکیک این گروه‌ها گرفته و آنها را نسبت به اتحاد با فتح‌الشام تهدید کرده و بر حذر داشتند در حالی که ما راه‌حل‌ها و راهکارهایی را جهت دستیابی به یک قدرت متحد سیاسی و نظامی برای حمایت از کشور و مردم ارائه کرده بودیم اما این گروه‌ها حفظ منافع حامیانشان را در اولویت قرار داده و با خودداری از اتحاد، بقای گروه‌ها به صورت جداگانه و متفرق در اولویت قرار گرفت.

فتح الشام افزود: تنها رفتن به آستانه به منزله ابراز رضایت مستقیم و یا غیرمستقیم برای باقی ماندن اسد است. روند سیاسی هیچ وقت به نفع "انقلاب" نبوده است.

قرار است مذاکرات آستانه ۲۳ ژانویه جاری در کشور قزاقستان و با حضور همه گروه‌های مخالف سوری به جز النصره و داعش برگزار شود.

طبق اعلام مسکو، قزاقستان آمادگی خود را برای میزبانی از این مذاکرات به شرط آنکه همه طرف‌ها به توافق آتش‌بس در مقابل مذاکره پایبند باشند، اعلام کرد.

گروه تروریستی فتح‌الشام (النصره سابق) پیشتر نیز از توافق آتش‌بس در سوریه که از اوایل ماه جاری میلادی اجرا شد، انتقاد کرده و مدعی شد که تنها راه‌حل برکناری نظامی دولت است. گفتنی است توافقنامه مذکور شامل داعش و النصره نبود.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه توافق مذکور شامل گروه‌هایی چون "ارتش آزاد سوریه"، "فیلق الشام"، "احرار الشام"، "انقلابیون اهل شام"، "ارتش مجاهدین"، "ارتش اداب" و "الجبهه الشامیه" می‌شود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =