۱۳۵ شهر و روستای سیستان و بلوچستان درگیر سیل و آبگرفتگی/آخرین وضعیت راه‌های سیل‌زده

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان با اعلام خدمات رسانی بی‌وقفه امدادگران استان در سیل و آب‌گرفتگی ۱۳۵ شهر و روستا، عنوان کرد: ۱۰ هزار و ۹۹۹ تن از هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در استان خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ رسول راشکی با ارائه گزارش عملیات سیل و آب‌گرفتگی در سیستان و بلوچستان از اول تا ساعت شش صبح امروز نهم بهمن ماه، گفت: شش شهرستان دلگان، کنارک، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، خاش و سیب و سوران در ۹ روز گذشته متاثر از سیل و آب‌گرفتگی بودند که در این زمینه ۲۳۳ تیم عملیاتی خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند.

وی با اشاره به ارائه خدمات اسکان اضطراری به ۷ هزار و ۹۵۸ تن از متاثران در استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: ۶۵ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده و یک هزار و ۵۸۰ دستگاه چادر امدادی، ۱۵ هزار و ۸۰۰ قوطی کنسرو، ۸۰۰ قرص نان، یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم برنج، یک هزار و ۴۶۰ شعله والور و ۴ هزار و ۵۷۰ کیلوگرم نایلون میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است.

آخرین وضعیت راه‌های سیستان‌وبلوچستان پس از سیل اخیر

ایسنا نوشت: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازگشایی برخی از جاده‌های آسیب دیده استان سیستان و بلوچستان در طول روزهای گذشته، از برآورد خسارت بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی به جاده‌ها در پی حوادث اخیر خبر داد.

عباس آخوندی گفت: محورهای مهم آسیب دیده راه‌های فرعی، جنوبی استان سیستان، محور ایرانشهر به دلگان و محور کنارک به زرآباد و محور ایرانشهر به مهرستان و نیکشهر به بنت بوده‌اند که تمامی آن‌ها بازگشایی شده‌اند.

وی با بیان اینکه به طور کلی ۱۰ محور مسدود فرعی تا روز پنجشنبه بازگشایی شدند اظهار کرد: راه‌های اصلی استان در همان ساعات ابتدایی به روال عادی کار خود بازگشتند اما حدود ۵ کیلومتر از راه‌های روستایی که خاکی هستند، خسارتی ۸۰ درصدی دیده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از این جاده‌های مسدود شده در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از کار مربوط به بازگشایی باقی مانده که این اقدامات نیز تا روز یکشنبه به پایان خواهد رسید تا این جاده‌ها نیز به طور کامل بازگشایی شود.

آخوندی اعلام کرد: خسارات حوادث طبیعی روزهای اخیر به جاده‌های استان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تخمین زده می‌شوند.

بررسی کارشناسی پرداخت خسارت ناشی از سیل

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه دانا با اشاره به سیلی که در استان سیستان و بلوچستان جاری شده، می‌گوید ۱۰۰ مورد از اماکن آسیب‌دیده بیمه نامه دانا داشته، او همچنین درباره بیمه ساختمان پلاسکو نیز گفت که در مورد آن حادثه فعلا بیمه نامه ای توسط شعب این شرکت شناسایی نشده است .

علیرضا ضیایی‌پور در پاسخ به اینکه آیا بیمه دانا بیمه‌نامه‌ای مربوط به خسارت‌هایی ناشی از سیل در استان سیستان و بلوچستان داشته است؟، اظهار کرد: برخی از بیمه‌نامه‌های این حادثه مربوط به ما بود آنگونه که تا امروز اعلام شده، ۱۰۰ مورد از این بیمه‌نامه‌ها مربوط به قراردادهای گروهی در سطح استان سیستان و بلوچستان بوده است.

وی ادامه داد: ما تیمی را آماده کرده‌ایم که در این هفته به سیستان و بلوچستان اعزام شوند و خسارت‌های ناشی از سیل را کارشناسی کنند.

مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی بیمه دانا در پاسخ به این که آیا تاکنون بیمه‌نامه مربوط به حادثه پلاسکو اعلام خسارت کرده‌اند؟ گفت: از زمانی که این حادثه رخ داده، هیچگونه اعلام خسارتی در این مورد به ما نشده است، اگر در روزهای آینده بیمه‌نامه هایی در این خصوص به ما اعلام شود، آماده پرداخت آن ها هستیم.

ضیایی‌پور افزود: هر چند که تاکنون اعلام خسارتی نشده است، اما امکان دارد در ساختمان پنج طبقه پشت برج پلاسکو بیمه‌نامه‌ای داشته باشیم، در هر حال به تمام شعب در تهران اعلام کردیم تا اگر موردی اعلام شود، فوراً به ما اطلاع دهند.

وی در مورد بیمه مرهونات بانکی این شرکت نیز، توضیح داد: هنوز هیچ بانکی به هیچ یک از شعب ما درباره بیمه مرهونات بانکی حادثه پلاسکو اعلام خسارت نکرده است، البته چون در این مورد ذینفعِ بیمه‌نامه بانک است، بانک باید به ما اعلام خسارت کند البته خود شخص هم می‌تواند با هماهنگی بانک خسارت را به ما گزارش دهد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 629776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =