۰ نفر
۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر اطلاع رسانی بحرین، حملات موشکی انصار الله یمن به شهر‌های عربستان در واکنش به ادامه جنایات سعودی را محکوم کرد و مدعی شد این موشکها، ساخت ایران است.

 وزير اطلاع رساني بحرين در ادامه ادعاي واهي خود عليه جمهوري اسلامي ايران؛ حملات موشکي انصار الله يمن به شهرهاي عربستان سعودي را محکوم و تاکيد کرد اين حملات که به ادعاي وي با موشک هاي بالستيک ساخت ايران صورت مي گيرد، امنيت عربستان سعودي و کشورهاي حوزه خليج فارس و کشورهاي عربي را تهديد مي کند.


علي بن محمد الرميحي در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودي، حملات موشکي انصار الله يمن به شهرهاي عربستان در واکنش به ادامه جنايات ائتلاف سعودي را محکوم کرد و مدعي شد اين موشک هاي بالستيک، ساخت ايران است.
{قابل ذکر است؛ «فرحان حق» جانشين سخنگوي دبيرکل سازمان ملل متحد در واکنش به ادعاهاي ضد ايراني مقامات آمريکايي و سعودي با اشاره به گزارشي کارشناسان سازمان ملل گفت مدارک قاطعي دال بر مشخص شدن کشور سازنده موشک هاي شليک شده از يمن به عربستان وجود ندارد.

وزير اطلاع رساني بحرين با ابراز شادماني از ادعاي سعودي ها در رهگيري و نابودي موشک هاي بالستيک شليک شده از يمن به خاک عربستان، از «توانمندي هاي پدافند عربستان سعودي» (پدافند آمريکايي پاتريوت) تقدير کرد. وي، اقدام انصار الله يمن در پرتاب موشک به خاک عربستان در واکنش به ادامه جنايات سعودي ها و همپيمانانش را به مثابه نقض آشکار قوانين انساني بين المللي و اثبات تداوم دست داشتن نظام ايران و عوامل آن در تهديد امنيت و صلح منطقه اي و بين المللي دانست(!).


وي در ادامه گزافه گويي هايش، از جامعه بين المللي درخواست کرد با جديت و قاطعيت «در برابر تروريسم حوثي ها (انصار الله) و ايران بايستد و عليه نقض روز افزون قوانين، عرف ها و ارزشهاي بين المللي به دست ايران با سياست هاي توسعه طلبانه، طائفه گرايان و کينه توزانه اين کشور و فعاليت هاي مخرب تروريستي ايران در عربستان، بحرين، لبنان، يمن و ساير کشورهاي منطقه با تداوم برنامه موشک هاي بالستيک اين کشور، که تهديدي براي امنيت ساير کشورهاست، و نيز با قاچاق غير قانوني سلاح، ارسال کمک هاي مالي و موشک هاي بالستيک براي شبه نظاميان و گروه هاي تروريستي تندرو، اقدامات موثري انجام دهد».


وزير اطلاع رساني بحرين بر حمايت اين کشور و جهان عرب و اسلام «از فرماندهي عربستان سعودي در ائتلاف کشورهاي عربي و اسلامي براي مقابله با گروه هاي تروريستي تندرو و مقابله با طمع ورزي هاي توسعه طلبانه ايران، اولين حامي تروريسم در منطقه، و حل و فصل بحران موجود که شبه نظاميان حوثي (انصار الله) و مزدوران ايران با نقض قوانين بين المللي مسبب آن بودند» تاکيد کرد.

49310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
    0 1
    باید دید صدا و سیما چی میگه هر چی بگه برعکسش درسته
    • بی نام IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۲
      0 0
      گوشی که عادت به دروغ و شنیدن کرده است حرف راست را باور ندارد شما همون بی بی سیتو را بچسب مستر