فرهنگسراهای کرج، محلی برای آموزش‌های شهروندی باشد

قائم مقام شهردار کرج با اشاره به اینکه شهرداری در برابر ترویج فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن آن مسئول است، پیشنهاد داد تا فرهنگسراهای کرج، محلی برای آموزش های شهروندی باشد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مصطفی رضا حسینی این مطلب را اعلام کرد و افزود: شهرداری نهادی خدمت رسان و در عین حال خودگردان است، بر همین اساس، محوریت اقدامات این نهاد باید ابعاد خدماتی، فرهنگی و ... را در بر گیرد.
این مسئول با بیان اینکه فرهنگسازی، پیش نیازی برای توسعه شهر می باشد، عنوان کرد: در صورتی که اقداماتی نظیر ساخت تقاطع، توسعه فضای سبز، ایجاد و جانمایی المان های شهری، نوسازی مبلمان شهری، توسعه زیرساخت ها و ... صورت گیرد ولی فرهنگ حفاظت از آن نباشد، این اقدامات، انجام نشده محسوب می شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هزینه های بازسازی و نوسازی سنگین تر از هزینه های ساخت می باشد، ضرورت نگهداری از فضاهای شهری به شدت احساس می شود و این امر محقق نمی شود، مگر با نهادینه شدن فرهنگ شهروندی.
قائم مقام شهردار کرج در بخش دیگری از سخنان خود به هزینه های تفکیک زباله از مبدا اشاره و بیان کرد: در صورتی که فرهنگ تفکیک از مبدا میان شهروندان رواج پیدا کند، بخش اعظمی از هزینه های شهرداری کاهش یافته و می توان این بودجه را صرف اقدامات دیگری برای توسعه شهر کرد.
رضاحسینی بهره گیری از امکانات موجود در راستای ترویج فرهنگ شهروندی را گامی موثر در پیشرفت و توسعه خدمت رسانی برشمرد و ادامه داد: فرهنگسراهای شهرداری محل مناسبی برای تحقق این مهم به شمار می روند و باید از این امکان به نحو احسن بهره برد.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهروندی و نهادینه کردن آن در شهر، گفت: به منظور پیشبرد اهداف و سیاست های کلان مدیریت شهری، کارکنان شهرداری تحقق این امر را در دستور کار خود قرار دهند.

 

48

کد خبر 688538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =