۰ نفر
۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۷

معاون شرکت آب منطقه ای همدان گفت: سطح آب ‌های زیرزمینی در دشت کبودراهنگ تاکنون 40 متر و در دشت بهار 20 متر افت کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از همدان ؛ منصور ستوده طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: سطح آبهای زیرزمینی به طور میانگین هر سال یک متر در همدان کاهش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: 85 درصد از کشور در شرایط خشک و نیمه‌خشک قرار دارد این در حالیست که میزان بارندگی از حد متوسط کمتر بوده و توزیع بارش در شرایط یکسانی نیست.

ستوده تصریح کرد: میزان آب تجدید‌پذیر بسیار اندک بوده و با افزایش جمعیت روند کاهش آب نیز شتاب بیشتری پیدا کرده است.

معاون شرکت آب منطقه ای همدان یادآور شد: پس از سال 83 سطح آب‌های زیرزمینی رو به کاهش بوده به گونه ای که میزان منابع آب زیر زمینی به شدت کاهش داشته است.

ستوده تغییر الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب بر، تغییر سیستم آبیاری سنتی به نوین بدون افزایش سطح زیر کشت را از مولفه های تاثیرگذار در مدیریت مصرف آب دانست و گفت: با توجه به اینکه منابع جدید آبی در استان همدان وجود ندارد بنابراین باید منابع موجود را به خوبی مدیریت کنیم.

معاون شرکت آب منطقه ای همدان با بیان اینکه همدان در حوزه آب شرایط خوبی ندارد تاکید کرد: این استان در وضعیت تنش آبی قرار دارد.

ستوده افزود: یک هزار و 834 حلقه چاه غیرمجاز از نیمه دوم سال 93 تاکنون مسدود شده و روند مسدود کردن چاههای غیر مجاز به طور جدی و با سرعت در حال انجام است.

لازم به ذکر است 12 هزار و 352 حلقه چاه کشاورزی در استان همدان وجود دارد که 11 هزار و 422 مورد دارای پروانه بهینه و 924 مورد دارای مجوز حفر هستند.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 596504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =