انتصاب پرویز اسماعیلی به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری مصداق عینی همان شعار شایسته سالاری است که در دولت های مختلف مطرح ولی متاسفانه کمتر به آن بهای لازم داده شده است.

استقرار دولت تدبیر و امید جان تازه ای به اقشار مختلف مردم بویژه آنها که دل در گروه اصلاحات و تغییر داشتند بخشید و موجب شد تا رونق دیگری به جریانات مختلف بویژه در حوزه فرهنگ باز گردد.

انتخاب وزیری استوار و ثابت قدم (وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) که در مسیر اعتلای فرهنگی و با هدف شنیدن صداهای مختلف به خوبی ایستاده است ودر این مدت کوتاه منشا خدمات خوبی بوده که اتفاقات خجسته ای چون باز شدن خانه سینما و فعالیت مجدد بسیاری از ممنوع القلم ها و تحرک بخش نشر و ...همه و همه از ثمرات نیکوی این ایام است .

اما علی رغم این اتفاقات نیکو در حوزه فرهنگ، در دیگر زمینه ها موفقیت ها درحد انتظار رخ نداد ... به عنوان مثال در طرح سبد کالا و یا ترغیب مردم به انصراف از گرفتن یارانه ویا تغییر استانداران و مدیران فرهنگی شهرستانها و... دولت با ضعف و کم تدبیری عمل کرده و  هنوز نتوانسته آنگونه که باید و شاید این تغییرات را به صورت متوازن و تاثیرگذار به پیش ببرد ... در مساله مهم یارانه ها نیز دولت متاسفانه از کارشناسان مجرب و خبره به خوبی بهره نبرد ؛ در صورتی که دراین زمینه دولت می توانست با چند ابتکار و طرح ساده موفقیتی بیش از پیش به دست بیاورد.

از این مساله که بگذریم باید گفت که بعد از ماهها انتظار و سپری شدن این دوران کم تدبیری و کم تحرکی بالاخره اتفاقی قابل تامل در حوزه ریاست جمهوری و اطلاع رسانی رخ دادکه با تعمیم آن می توان هنوز به درایت و تدبیر روز افزون این دولت امیدوار بود.

انتصاب پرویز اسماعیلی به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری مصداق عینی همان شعار شایسته سالاری است که در دولت های مختلف مطرح ولی متاسفانه کمتر به آن بهای لازم داده شده است.در یک نگاه گذرا باید اذعان داشت که اغلب وزرا و مسئولان در همه ادوار،بیشتر در چرخه گروه گرایی و بده بستانهای درون سازمانی قرارداشته و به طور کلی با این منش خود مانع شکوفایی و بهره وری بهتر و بیشتر نسبت به دوره های قبلی خود بوده اند .

آنها که با گذشته و سابقه پرویز اسماعیلی آشنایی دارند به خوبی می دانند که انتخاب وی به عنوان معاون اطلاع رسانی ریاست جمهوری انتخابی به غایت درست و بجا بوده وقطعا تاثیرات مثبتی در پی خواهد داشت،اسماعیلی مدیری مسلط به امور رسانه با تخصص های ویژه در حوزه های مختلف خبری علی الخصوص انرژی هسته ای است و تجربه گرانبهای او در همگرایی گروه ها و آژانس های خبری در سطح جهان و... منشا تحولات خوبی در رسانه و ارتباطات خواهد بود.

تعامل خوب اسماعیلی با خبرگزاری ها، درایت، شناخت و قدرت ساماندهی وی در عرصه رسانه های دیجیتال و نیز هدایت ، مدیریت و کنترل گردش اطلاعات رسانه تحت مدیریت وی بویژه اشراف کاملی که او به مناسبات سیاسی وبرقراری توازن بین آنهااز طریق رسانه دارد موقعیت خیلی خوبی را فرا روی دولت تدبیر و امید قرار داده است که به زودی شاهد تغییرات مثبت این بخش خواهیم بود.
از سوی دیگر آزادگی و شرافت وی در قلب نساختن حق و حقیقت در حوزه اطلاع رسانی  در هر شرایطی که در این وانسفای کم فروشی و منفعت طلبی تقریبا امری محال و کیمیا است از دیگر ویژگی های این مرد رسانه بوده و هست.

 مزید اطلاع دوستانی که صرفا با اهداف جناحی و قضاوت های سطحی منبعث از خاستگاه سیاسی خود نسبت به انتصاب اسماعیلی و تعلق داشتن وی به نامزد رقیب دکتر روحانی زبان به سخن می گشایند و بدون توجه به امر شایسته سالاری و اطاعت از جریان حق و حقانیت منافع جناح را به منفعت ملی و اصلاح واقعی امور ترجیح می دهند باید گفت که بهتر است کمی به عقب بازگردند و در زمان و دوران بازار خودفروشی و ریا و فتنه گری پنج سال پیش و در زمانی که پرویز اسماعیلی مدیریت خبرگزاری مهر را برعهده داشت عملکرد و رویکرد رسانه ای وی را مورد مداقه و ارزیابی قرار دهند.

شاید با این بررسی به نتیجه جالبی در چرایی عدم استفاده و بهره مندی جناح اصولگرا - بویژه وامداران - از این مدیر صدیق و حق طلب برسند!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پرویز اسماعیلی IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
    1 5
    سلام آقای عاطفی عزیز. به آئینه نگریسته ای برادر. نیکی از آن خود شماست. از محبت تان ممنونم. دعایم کنید تا برای مردم مفید باشم
  • علی حسین ولی پور GB ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    1 4
    جناب عاطفی عزیز خود میدانید که یکی از امال وارزوهای دیرینه ام این بوده , هرفردی که در جایگاهی و منصبی قرار میگیرد چند فاکتور مثبته را داشته باشد که بتواند به این جامعه فرهیخته پرور خدمت نماید که جناب اسماعیلی این فاکتور ها را داراست .وامید به خدای لایزال این برادر بزرگواررا در راه اهداف عالیه که در پیش دارند موفق وموید بدارد .انشاالله