۰ نفر
۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۹
دیوان محاسبات در میانه زدوخوردهای سیاسی

برخی رسانه‌ها با آغاز به کار دولت اصلاحات به مثابه بمب‌افکنی دوموتوره مواضع دولت وقت و حامیانش را هدف قرار می‌دادند و این روال به نحو پررنگی تا سال‌ها ادامه یافت.

در اين ميان تيترها و مواضع كيهان واجد اهميت بيشتري بودند و به تعبير محمد مهاجري كه در آن سالها عضو تحريريه آن روزنامه بود: «كيهان گاهي به تنهايي قريب به ۲۰ روزنامه اصلاح‌طلب را لوله مي‌كرد».

درباره تأثير كيهان بر سپهر سياسي ايران گفته و ناگفته‌هاي زيادي هست اما شايد جالب‌ترين شان تشبيه اين روزنامه به قناسه بوده كه توسط يك تك‌تيرانداز هدفي راهبردي و از پيش تعيين شده را آماج تير و يا به عبارت بهتر تيتر مي‌كند.  تيترهاي صفحه اول اين دو روزنامه عليه عملكرد ديوان محاسبات در ۱۳ شهريور امسال پس از سال‌ها ياد روزگار رفته را زنده كردند.

«تبرئه حرام‌خواران نجومي؛ حفظ بيت‌المال به سبك ديوان محاسبات!» تيتر يك روزنامه كيهان شد و رسالت هم مصاحبه انتقادي يكي از مديران كل سابق ديوان محاسبات را كه امروز در لباس نمايندگي مجلس ديده مي‌شود در صفحه اول خود جاي داد تا هجوم رسانه‌اي به ساكنان ساختمان شيشه‌اي اتوبان كردستان قدرتمندتر ديده شود. روز بعد هم كيهان به بهانه نشر بخشي از جوابيه ديوان، خط خود را پي گرفت و يك‌بار ديگر تيتر يك خود را به سوي ديوان محاسبات شليك كرد و جوابيه مذكور را با فونت درشت «كلي و مبهم!» خواند و مجدداً مطالب روز گذشته خود را بازنشر داد.

جالب آن‌كه كيهان در مطلب خود، ضمن درج دوباره سخن يك عضو كميسيون برنامه و بودجه ناخواسته به قانوني بودن پرداخت‌ها به مديران معروف به نجومي‌بگير اشاره نموده: «تعدادی از مدیران نجومی‌بگیر بعد از صدور رأی به دیوان عدالت اداری شکایت کردند تا بتوانند آن حقوقی را که طبق قانون و بر اساس قوانین آن زمان تعلق می‌گرفته و دریافت کردند اما مسترد شده بود دوباره پس بگیرند.»

با اين حال گويا قانوني بودن پرداخت‌ها از نظر نويسنده كيهان اهميتي نداشته و مديران مذكور كه از قضا متعلق به جناح رقيب‌اند، بلاشك حرام‌خوار نجومي‌اند و بايد مجازات شوند. در اين ميان نهاد غيرسياسي ديوان محاسبات به دليل زد و خورد رقباي سياسي هدف تيتر قرار گرفته در حالي كه واقع امر نشان مي‌دهد ديوان را نشانه گرفته‌اند تا دولت گلوله بخورد.  

samadmoqadam@gmail.com   

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704363

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =