عمل خارج سازی غده تیموس به روش بسته بر روی ورزشکار اصفهانی در بیمارستان روحانی بابل

دکتر رامین نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه سینه این مرکز و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل از عمل موفقیت آمیز خارج کردن غده تیموس به روش بسته بر روی یک ورزشکار جوان اصفهانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از بابل ، دکتر رامین نصرتی گفت: بیمار آقای جوان 25 ساله اهل اصفهان که در رشته ورزشی بوکس فعالیت دارند کاندید جراحی تایمکتومی به روش باز در اصفهان بودند ، با انجام تحقیقات و مطالعه گزارشات عمل های قبلی در سایت و کانال بیمارستان روحانی به این مرکز مراجعه نمودند و در این مرکز با موفقیت کامل مورد جراحی به روش بسته قرار گرفتند.

دکتر نصرتی فوق تخصص جراحی قفسه صدری و عضو هیئت علمی دانشگاه بیان داشت: غده تیموس‌ یکی از ارگان های سیستم ایمنی بدن بوده و دقیقا در جلو و چسبیده به قلب واقع شده است. درگیری های تومورال تیموس و یا وجود بیماری میاستنی گراویس از مواردی است که لازم می شود غده تیموس را طی عمل جراحی خارج ساخت.
وی ادامه داد: عمل جراحی خارج سازی غده تیموس که از گذشته بصورت باز انجام می شد بدین ترتیب بود که استخوان جناغ بیمار شکافته شده و پس از دسترسی، تیموس خارج می گردید ولی در روش بسته این امر با استفاده از تجهیزات درون بین و با انجام چند شکاف کوچک روی ناحیه زیر بغل انجام می شود.

دکتر نصرتی افزود: انجام تیمومکتومی به روش بسته نیاز به تجهیزات کامل و همچنین تکنیک جراحی بالایی دارد چرا که تیموس در ناحیه بسیار حساس و مجاور با قلب و عروق اصلی بدن قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مزیت این روش به روش باز، کم بودن مدت بستری، کاهش درد پس از عمل، کم بودن سایر عوارض از جمله بحران میاستنی گراویس و همچنین کوچک بودن برش محل عمل است.

فوق‌تخصص جراحی قفسه سینه بیمارستان آیت‌الله روحانی(ره) بابل بیان داشت : این روش درمانی در حال حاضر در مراکز محدودی انجام می شود که سال گذشته برای اولین بار در مرکز آموزشی درمانی آیت الله روحانی با حضور آقایان پروفسور شادمهر از بنیان گذاران این روش در ایران و دکتر نیکبخش مدیر محترم گروه جراحی دانشگاه پایه گذاری شده پس از آن نیز تا امروز 9 مورد جراحی موفقیت آمیز دیگر نیز انجام شده است.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تمام امکانات مورد نیاز برای انجام این عمل جراحی در این بیمارستان فراهم بوده ادامه داد: از زحمات و پیگیری های دکتر صادقی ریاست بیمارستان روحانی برای فراهم کردن امکانات مناسب برای انجام این گونه جراحی ها صمیمانه تشکر می کنم و همچنین از همکاران بیهوشی ، دستیاران ، همکاران اتاق عمل و همه پرسنلی در تیم جراحی حضور داشتند تشکر ویژه دارم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =