اجلاس شهرداران جهان اسلام با دعوت از شهرداران کلانشهرهای آسیای میانه، شرق، جنوب و غرب آسیا و همچنین آفریقا در روزهای پنجم، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال در مشهد برگزار خواهد شد.

رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد و رییس کمیته امور بین‌الملل اجلاس از برگزاری نخستین اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد خبر داد.
به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی؛ حسین کشیری با بیان این مطلب، گفت: اجلاس شهرداران جهان اسلام با دعوت از شهرداران کلانشهرهای آسیای میانه، شرق، جنوب و غرب آسیا و همچنین آفریقا در روزهای پنجم، ششم و هفتم اردیبهشت‌ماه امسال در مشهد برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این اجلاس، شهرداران بیش از 36 شهر حضور خواهند یافت، عنوان کرد: دعوت از شهرداران جغرافیای جهان اسلام به طور کامل صورت پذیرفته است.
رییس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد با بیان اینکه تقویت شبکه همکاری شهرهای اسلامی دستور کار اصلی اجلاس است، گفت: اجلاس در روز مبعث حضرت رسول اکرم(ص) افتتاح خواهد شد چراکه پیامبر گرامی اسلام(ص) پیام‌آور صلح و دوستی است و با برگزاری این اجلاس در روز میلاد ایشان تلاش می‌شود نمادها و اشتراکات مسلمانان جهان در اعتقاد به قرآن کریم و فرمایشات پیامبر اکرم(ص) مورد تاکید ویژه قرار گرفته و پس از آن به بحث و تبادل نظر در خصوص همکاری‌های مختلف در عرصه مدیریت شهری بپردازند.
اجلاس سه‌روزه شهرداران جهان اسلام به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 به همت و میزبانی شهرداری مشهد و با همکاری وزارت امور خارجه برگزار خواهد شد.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =