جشن انجمن منتقدان و نویسندگان خانه تئاتر شب گذشته ۳ مهر در تالار ایوان شمس برگزار شد؛ جشنی که در آن از یونس شکرخواه، حمید امجد و بهروز غریب‌پور تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در این مراسم لوریس چکناواریان مدال عبدالحسین نوشین را به یونس شکرخواه روزنامه‌نگار و استاد ارتباطات اهدا کرد. مدالی که شکرخواه بعد از گرفتن‌اش گفت: «زندگی ما مثل تئاتر است. ممکن است آدم بد و خوب باشد یا برعکس. ولی در آخر باید لباس‌های‌مان را در بیاوریم و از صحنه نمایش پایین بیاییم.»

شهرام ناظری هم مدال عبدالحسین نوشین را به گروه تئاتر «آران»‌ به سرپرستی بهروز غریب‌پور و به عنوان گروه برگزیده از سوی انجمن داد.

ناظری بعد از اعطای مدال، قرار گرفتن هنرمندان موسیقی و تئاتر کنار هم را کار بسیار زیبایی دانست: «این اتفاق می‌تواند کم‌کم باعث همدلی و هماهنگی هنرمندان مختلف بشود. چون پیش از این اوضاع به گونه‌ای بود که باعث تفرقه می‌شد و حتی هنرمندانی که در یک رشته بودند از هم فاصله داشتند.»

او همچنین گفت که افتخار می کند اهدای این جایزه به شخص بزرگی که سال‌ها در تئاتر زحمت کشیده به او محول شده است؛ چرا که خود این کار برایش مثل یک نشان است.

بهروز غریب‌پور اما ترجیح داد در سخنانش کمی هم سر به سر دکتر شکرخواه بگذارد، پیش از تقدیر از شکرخواه، کلیپی درباره او پخش شد که غریب‌پور درباره‌اش گفت: «از دکتر شکرخواه نمی‌پذیرم که بگوید به درک، چون ممکن است اگر از ایشان سئوال شود که آیا اپراهای بهروز غریب‌پور را دیده‌ای یا نه؟ بگوید نه ندیده‌ام، به درک! شما لطف کنید آن به درک را به ما نگویید.»

او همچنین از این که در کنار عباس جوانمرد مورد تقدیر قرار می‌گیرد، ابراز خوشحالی کرد و گفت اگر همسرم و گروهم که یار دیرینه من هستند، نبودند، من هم الان اینجا نبودم.

عباس جوانمرد هم با مدال نوشین از حمید امجد نمایشنامه‌نویس تقدیر کرد و گفت:‌«آدم‌های نخبه‌ای مثل حمید امجد و دو دوست دیگرش محمد رحمانیان و محمد چرمشیر تربیت شده کسی هستند که من همیشه به او افتخار می‌کنم:‌بهرام بیضایی.»

این کارگردان تئاتر ادامه داد: «مجموعه کارهایی که یک آدم در مورد حرفه‌اش انجام می‌دهد اهمیت دارد، نه سخنرانی کردن و این دوستان آثارشان لبریز از کار است، نه حرف.»

امجد هم در سخنانی اظهار داشت که خودش را اصلا در محدوده این افتخار نمی‌بیند: «وقتی از دست‌اندرکاران این جشن پرسیدم که چرا می‌خواهید از من تقدیر کنید در حالی که ده سالی هست از محیط تئاتر ایران دور بوده‌ام آنها پاسخ دادند که دقیقا به همین دلیل می‌خواهیم این کار را انجام دهیم.»

در این جشن همچنین برگزیدگان انجمن منتقدان خانه تئاتر هم معرفی شدند که از این قرار بودند: بخش عکس: مهسا صفاری‌پور، یادداشت: امین عظیمی، گفت‌وگو: فرزانه ابراهیم‌زاده، گزارش: جواد عاطفه و بخش مقاله ژورنالیستی: سیدجواد اشکذری.

همچنین از اکرم محمدی روزنامه‌نگار روزنامه خراسان به عنوان خبرنگار قدیمی و فعال با حضور جواد مجابی تقدیر شد.

مجابی بعد از این تقدیر گفت که ادبیات یک موجود ساکت است که در خلوت خلق می‌شود:‌ «ادبیات پسرعمویی به نام تئاتر دارد که در خلوت خلق می‌شود و در هیاهو اجرا می‌شود. امیدوارم ادبیات در گفت‌وگویش با تئاتر موفق باشد.»

حمید لبخنده نیز از مریم فشندی به خاطر ده سال فعالیت در سایت ایران تئاتر تقدیر کرد و در پایان نیز از کاظم هژیرآزاد تقدیر شد. 

57۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 377382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =