رئیس دانشگاه علوم پزشکی: امیدواریم کرمانشاه هر چه زودتر به شرایط عادی خود برگردد

ستاد بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی لرستان با حضور رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه و همچنین کارشناسان واحدهای مختلف معاونت بهداشتی، تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، پس از گذشت 3 روز از زمان وقوع زلزله ی مهلک در استان کرمانشاه و اعزام تجهیزات و تیم های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان به مناطق خسارت دیده ی این استان، نشست ستاد بحران و پدافند غیر عامل دانشگاه به منظور ساماندهی برنامه ی تیم های عملیاتی بهداشت طی هفته های آینده به مناطق نامبرده برگزار شد.

در این جلسه دکتر محمد علی دریک معاون بهداشتی دانشگاه گفت: تیم های عملیاتی بهداشت از مراکز بهداشت شهرستان های مختلف استان از شنبه مجددا به مناطق اعزام خواهند شد.

وی عنوان کرد: این تیم ها در قالب 4 گروه و در زمان های مشخص شده و به صورت متناوب تا تاریخ بیست و چهارم آذرماه در این مناطق حضور خواهند یافت.

دکتر دریک خاطرنشان کرد: تیم های عملیاتی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط، ماما، مبارزه با بیماری ها، بهداشت روان، تغذیه وآزمایشگاه با تجهیزات مورد نیاز خواهند بود.

معاون بهداشت دانشگاه همچنین گفت: این تیم ها مجهز به امکانات سخت افزاری لازم هستند و با اسکان در مناطق مورد نظر وضعیت بهداشتی زلزله زدگان را زیر نظر خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز در این نشست ضمن عنوان این مطلب که اعزام و کمک به زلزله زدگان یک وظیفه ی انسانی است، گفت: حضور تیم های عملیاتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مناطق زلزله دیده علاوه بر رسالت کمک به هم وطنان می تواند یک تمرین مناسب برای مواقع مشابه باشد.

دکتر ساکی عنوان کرد: باید از این شرایط استفاده کرد و نقاط ضعف و قوت تیم های عملیاتی را به خوبی شناسایی کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: تیم های ارزیاب مستقر در منطقه و تیم های پشتیبانی مستقر در ستاد دانشگاه در این باید با موشکافی تمامی موارد را بررسی کنند.

دکتر ساکی تأکید کرد: در این بین نقش روابط عمومی دانشگاه فوق العاده مهم خواهد بود چرا که اعتقاد دارم باید از ابتدای شروع استقرار تیم های عملیاتی تا پایان مراحل کار مستند تصویری تهیه کرد تا نقاط ضعف و قوت به خوبی دیده شوند.

وی ابراز داشت: ما در گذشته تجارب مشابهی را در کشور داشته ایم و بدون تردید این پایان کار نخواهد بود.

دکتر ساکی گفت: آن چیزی که مهم به نظر می رسد این است که ما باید از این اتفاقات درس بگیریم و پیش بینی های لازم را برای آینده انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در حوزه ی معاونت اجتماعی دانشگاه و از سوی خیرین یکسری اقلام را به این مناطق ارسال کردیم و تلاش می کنیم بتوانیم کمک های بیشتری را برای بازسازی امکانات بهداشتی آنها داشته باشیم.

دکتر ساکی در پایان با ابراز امیدواری از این که شرایط مردم زلزله زده هر چه سریعتر به شرایط عادی خود برگردد گفت: در این راه همه ی کشور باید تلاش کنند تا این منطقه از کشور بازیابی شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =