ایسنا نوشت: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه نباید دقت را فدای سرعت کنیم، گفت: تمام تلاشمان این است که هرچه سریع‌تر پیکر شهدای آتش‌نشان را پیدا کنیم.

 شریف‌زاده گفت: خبر جدیدی از شهدای آتش‌نشان و مفقودین حادثه ریزش ساختمان پلاسکو نداریم، از تمام سازمان‌ها و افرادی که در کنار ما هستند، همچون آبفا، سازمان هلال‌احمر، سپاه و قرارگاه خاتم‌الانبیاء تشکر می‌کنیم.

وی با اشاره به حضور بیل‌های مکانیکی در ضلع شمال غرب ساختمان پلاسکو گفت: قیچی‌های مخصوصی به محل آورده شده‌اند که یک به یک تیرآهن‌ها را بریده و تیم‌های جست‌وجوگر آنها را همراهی می‌کنند و هرجا که احتمال وجود مفقودین حادثه وجود داشته باشد، عملیات متوقف و تیم جست‌وجوگر به بررسی می‌پردازد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران با تشکر از حضور مردم در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و همدلی آنان با نیروهای آتش‌نشان گفت: در اطراف محل حادثه هیئت‌های عزاداری و تشکل‌ها به برپایی ایستگاه‌های صلواتی اقدام کرده و همدلی خود را به نمایش گذاشته‌اند، اما از شهروندان تقاضا داریم از تجمع‌های بی‌مورد خودداری کرده و شرایط را برای فعالیت خودروهای حمل نخاله فراهم کنند.

درخواست چندباره ستاد مدیریت بحران پلاسکو از مردم

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو با بیان اینکه عملیات آواربرداری همچنان ادامه دارد، گفت: امیدواریم در ساعات آینده یا حداقل تا پایان امروز به پیکر شهدا دست یابیم.

سیدجلال ملکی اظهار داشت: کماکان عملیات آواربرداری از دو جبهه جنوبی و شرقی پلاسکو ادامه دارد و تا حد زیادی رو به اتمام است. از ساعت‌های میانی بامداد به سمت جبهه غربی پیشرفت‌هایی داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آواربرداری با سرعت در حال پیشرفت است، گفت: با حضور دو دستگاه بولدوزر غول‌پیکر و سایر تجهیزات همچون کامیون و بیل مکانیکی توانستیم ستون‌هایی که مانع ادامه عملیات بودند، از سر راه برداریم.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو با اشاره به کمپین مردمی "من آتش‌نشانم" گفت: ساعت 3:30 بامداد عده‌ای از مردم با فریاد یا حسین و یا ابوالفضل و همراه داشتن پرچم‌های مشکی وارد محوطه شدند که جو تاثربرانگیزی را ایجاد کردند.

ملکی افزود: این افراد از اعضای یکی از هیات‌های منطقه پیروزی بودند و به دلیل وقوع این حادثه فاجعه‌بار برای همدردی با آتش‌نشانان به محل آمده بودند.

وی با بیان اینکه مراجعات اینچنینی مردمی توصیه نمی‌شود، گفت: از مردم خواهش می‌کنیم از حضور در منطقه حادثه خودداری کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران پلاسکو در پاسخ به این پرسش که عملیات آواربرداری تا چه زمانی ادامه دارد، گفت: لازم است در این رابطه برآورد مهندسی انجام شود، اما آنچه مشاهدات عینی نشان می‌دهد، حدود 50 درصد از آوار برداشته شده که کار بسیار بزرگی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 626413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    0 0
    جهل دست از سر این مملکت بر نمیداره
  • بی نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    0 0
    جهان سومی به این میگن دیگه.یه عده خودجوش به جای اینکه برن روحیه بدن داغ ملت رو تازه میکنن
  • الیاس A1 ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۳
    0 0
    اگه زلزله تو تهران بیاد با این امکانات و ستاد بحران چه بلایی قراره سر مردم بیاد فقط خدا میدونه همه ش یه ساختمون بوده وای به حال اینکه 50درصد تهران طبق پیش بینی ها خراب بشه