ایسنا نوشت: رئیس ستاد مقابله گرد و غبار از آغاز عملیات مهار کانون‌های فوق بحرانی گرد و خاک در استان خوزستان خبر داد.

ضیاء‌الدین شعاعی در حاشیه نشست خبری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با اشاره به گرد و خاک استان خوزستان، اظهار کرد: گرد و غبار استان‌های غربی کشور از جمله خوزستان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد و شرایط خوزستان را در این مقطع به شرایط حاد رسانده و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه گرد و غبار خوزستان فعالیت‌های اقتصادی این استان را نیز تحت الشعاع قرار می‌دهد، گفت: 7 و 8 بهمن ماه طوفان شدیدی در اهواز رخ داد که حاصل بادهایی بود که از سمت عربستان می‌آمد و منشأهای داخلی گرد و غبار باعث ایجاد آن شرایط شد.

رئیس ستاد ملی مقابله با گرد و غبار تاکید کرد: طوفان‌های اخیر در خوزستان بر خطوط انتقال برق نیز تاثیرگذار بود که این موضوع برای اولین بار اتفاق افتاده و در دنیا نیز تجربه نشده است. رطوبت هوا نیز نزدیک به 100 درصد رسید که مشکلاتی را برای خطوط انتقال برق ایجاد کرد.

شعاعی با بیان اینکه شناسایی منشأهای گرد و خاک در استان خوزستان کمک زیادی به تصمیمات دولت می‌کند، گفت: در زمینه همکاری‌های بین المللی برای مقابله با گرد و غبار نیز تعاملات خوبی با کشورهای همسایه داشته‌ایم این تعاملات همچنان در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در استان خوزستان 340 هزار هکتار تولید منشاء گرد و غبار داریم که 120 هزار هکتار کانون بحرانی و 20 تا 30 هزار هکتار کانون فوق بحرانی است. تصمیم گرفته شده که برای مناطق فوق بحرانی به سرعت کارهای جدی صورت گیرد. طی دو هفته اخیر اقدامات مقابله‌ای شامل کاشت نهال و کنترل منابع آبی در این مناطق آغاز شده است. مالچ پاشی در این مناطق منتفی است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا محمد صالح A1 ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۲
    0 0
    برای جلوگیری از ریزگرد وبحران اب وسیل از یک عامل اصلی بنام پوشش گیاهی استفاده میشود.چون سطح وکار وسیعی باید صورت گیرد. نیاز به عزم ملی دارد.عزم ملی چطور حاصل میگردد؟ اموزش سراسری وعمومی یا به عبارتی اجرای بند 14 سیاستهای کلی حفظ محیط زیست.لذا روش اجرائی انرا هرچه زودتر بمرحله عمل در اورید.