مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: در حال حاضر 100 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه آبرسانی شهر خلخال هزینه می‌شود چون این منطقه و احداث سدهای معیشتی همانند سد هشتجین جزو مناطقی هستند که دراولویت کاری قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اردبیل؛ اصغر سلیمان‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در اردبیل با اشاره به وظایف شرکت آب منطقه ای استان اظهار داشت: تامین آب شرب سالم و بهداشتی، احداث سدها و اراضی پایاب سدهای مرزی و غیر مرزی، توجه ویژه به آبگرم‌های موجود در استان، پروژه تعادل بخشی و حفاظت از رودخانه‌ها از جمله وظایف مهم و اساسی آب منطقه‌ای اردبیل است.

وی گفت: در دولت یازدهم در بخش آب اقدامات اساسی انجام شده است که در استان اردبیل نیز طی سفری که دکتر روحانی به اردبیل داشتند با اهتمام ویژه دولت به این موضوع، اعتباری بالغ بر 1 میلیارد دلاراز صندوق توسعه ملی برای احداث و تکمیل سدهای مهم و تاثیر گذاری همانند سد خداآفرین، سد عمارت، سدتازه کند و احمد بیگلو تخصیص یافت که البته در صورت اجرای این طرح ها به روال عادی سالیان سال زمان برای تکمیل این پروژه ها نیاز بود.

اصغر سلیمانزاده در ادامه بیان داشت: در سال گذشته به طور متوسط هر روز دو میلیارد تومان برای این طرحها اعتبار جذب شده که امسال سعی داریم با جذب روزانه 3 میلیارد تومان اعتبار، ماهانه برای طرحهای مرزی استان 90 میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم.

مدیر عامل آب منطقه ای استان اردبیل گفت: در حال حاضر برای احداث پایاب سد خدا آفرین 3 هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند که با تکمیل آن برای 26 هزار نفر شغل ایجاد خواهد شد.

وی هم چنین با اشاره به فعالیتهای مرتبط به شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: تامین آب شرب سالم و بهداشتی شهرها و روستاها، احداث سدها و اراضی پایاب سدها، فعالیت و ساماندهی آبهای گرم و پروژه‌های تعادل‌بخشی و ساماندهی از جمله فعالیتهای شرکت آب منطقه ای استان می باشند.

سلیمان زاده بیان داشت: در بحث آبرسانی نیز در تمامی نقاط استان پروژه‌های مختلفی در دست اجرا می باشد که از جمله این پروژه‌ ها می‌توان به شهرستان خلخال اشاره کرد که یک پکیج کامل برای پروژه آبرسانی در این شهرستان در حال اجرا بوده و برای نخستین بار در استان تصفیه‌خانه شهر خلخال با روش بی.او.تی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گفت: در حال حاضر 100 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه آبرسانی شهر خلخال هزینه می‌شود چون این منطقه و احداث سدهای معیشتی همانند سد هشتجین جزو مناطقی هستند که دراولویت کاری قرار دارند وبا احداث سد بفراجرد و چند منبع آب به همراه اجرای تصفیه‌خانه شهر خلخال برای حدود 20 سال تامین آب شرب خلخال را تضمین می‌کند.

وی افزود: در شهرستان کوثر نیز سد گیوی تکمیل و آماد افتتاح است که حجم این سد 76 میلیون مترمکعب بوده و آماده بهره‌برداری است که برای نخستین بار در سطح کشور از اسناد خزانه ملی برای خریداری اراضی داخل این سد استفاده شد و در حال حاضر نیز تنها جزئی از بخش تملک اراضی داخل سد باقی مانده تا این سد به طور کامل افتتاح شود.

سلیمانزاده ‌در بحث آبرسانی در مرکز استان اردبیل گفت: این موضوع نیزاز اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و تصفیه‌خانه و خط انتقال از سد یامچی با حداکثر ظرفیت به اردبیل آبرسانی می‌کند که خوشبختانه برای تعادل‌بخشی در شهر اردبیل رینک و زون‌بندیهای لازم احداث شده و به چند قسمت تقسیم شده اند که در حال حاضر 32 کیلومتر از 47 کیلومتر زون بندی پیش بینی شده برای شهراردبیل احداث شده است و به آب و فاضلاب تحویل داده شده و در مدار بهره برداری می باشد که با بهره برداری از این طرح مشکلی در توزیع آب اردبیل نخواهیم داشت و باتوجه به اینکه نیمی از جمعیت استان در مرکز استان هستند باید تا 30 سال آینده آب مورد نیاز این شهر را تامین کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: 50 میلیون مترمکعب از آب قزل اوزن برای اردبیل تخصیص یافته که این آب تنها برای اردبیل نبوده بلکه نیاز آب شرب و صنعت شهرستانهای خلخال و کوثر و بعد اردبیل را تامین کند که امیدواریم با روش فاینانس بتوانیم در انتقال آب قزل اوزن اقدامات لازم را انجام داده و از این آب بهره‌مند شویم.

وی بیان کرد: در شهرستان گرمی سد عمارت یکی از مهمترین سدهای استان بوده که امسال آبگیری می‌شود عملیات تکمیل و بهره‌برداری از این سد به طور کامل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 657971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =