«خبرجنوب» نوشت: مسئول مرکز مشاوره بیماری های رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: تا کنون 38 کودک مبتلا به ایدز در فارس شناسایی شدهاند.

دكتر عليرضا حسن آبادي افزود: طبق آمار موجود تمامي اين كودكان از مادر مبتلا، ایدز گرفتهاند و به منظور پيشگيري از اين اتفاق شناسايي زنان و يا مادران باردار دچار ايدز بسيار اهميت دارد.
وی يادآور شد: در حال حاضر تمامي اين 38 كودك در مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري دانشگاه علوم پزشكي شيراز پرونده دارند و تحت پوشش خدمات مربوطه هستند.
مسئول مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري دانشگاه علوم پزشكي شيراز گفت: طبق آخرین آمار2800 پرونده مربوط به مبتلایان به ایدز در مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز وجود دارد و تمامي اين افراد از خدمات درماني و مشاورهاي بهرهمند مي شوند.
دكتر حسن آبادي افزود: اگر چه سالهاي گذشته70 درصد افراد شناسايي شده بر اثر اعتياد تزريقي به اين بيماري مبتلا بودند اما امسال اين ميزان به 34 درصد رسيده و 40 درصد براثر رفتارهاي پرخطر جنسي مبتلا شدهاند و به نظر ميرسد 20 درصد نامشخص هم از همين طريق دچار بيماري شدهاند.
مسئول مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: تا كنون بيش از 5 هزار بيمار دچار ايدز در فارس شناسايي شده اند، بيش از نيمي از آنها در مركز مشاوره بيماريهاي رفتاري شيراز پرونده دارند و از خدمات درمانی و مشاورهای بهرهمند هستند اما بقيه افراد با وجود ابتلا به اين بيماري هنوز به ما مراجعه نكرده اند.
دكتر حسن آبادي گفت: بيمارستانها، سازمان انتقال خون، زندان و ... در صورت اطلاع از ايدز افراد، به ما خبر ميدهند تا به صورت محرمانه با آنها تماس گرفته و براي مشاوره و پيشگيري از انتقال بيماري به ساير افراد اقدام لازم صورت گيرد.
وي افزود: مردم نيز در صورت اطلاع از اين بيماري ميتوانند مورد را طي تماس با شماره تلفن 37029 خبر دهند تا تيم مربوطه در اين خصوص اقدام كند؛ از طريق اين خط به صورت رايگان مشاورههاي مربوط به ايدز، هپاتيت و ساير بيماريهاي مشابه به مردم ارايه ميشود.
دكتر حسن آبادي يادآور شد: شناسايي بيماران مبتلا مهمترين هدف ما است چرا كه با ورود بيمار به پروسه درمان تعداد ويروسها در خون كاهش يافته و به همين ميزان احتمال انتقال بيماري نيز كم مي شود.
وي گفت: افراد شناسايي شده ميتوانند با رفتاري حفاظت شده يك زندگي عادي داشته باشند و در عين حال بيماري را به ساير افراد جامعه انتقال ندهند.
دكتر حسن آبادي افزود: در حال حاضر علاوه بر پايگاه مشاوره رفتارهاي پرخطر در خيابان لاوان، مركزي در درمانگاه امام رضا (ع) نيز خدمات مربوطه از جمله تست سريع ايدز را انجام داده و 20 دقيقه پس از آن نتيجه را اطلاع ميدهد و در صورت مشكوك بودن، فرد به سطوح بالاتر ارجاع داده مي شود.
وي يادآور شد: به منظور شناسايي افراد مبتلا تيم سيار ما از پايان همين هفته در چند مجتمع تجاري شيراز نيز مستقر و مشاوره و تست سريع را انجام مي دهد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =