مدیرکل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: تلاش ما این است تا به شکلی شایسته از مسافران نوروزی پذیرایی کنیم تا خاطره خوبی از لرستان و مهمان نوازی مردم این استان در اذهان هم وطنان نقش بندد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، خدانظر دریکوند گفت: در نشست روسا و معاونین آموزشی مناطق و شهرستان ها گفت : برای دستیابی به ارتقاء کیفیت آموزش و پرورش باید هدف و برنامه منسجم و دقیق داشت .

خدانظر دریکوند تصریح کرد : باید محیط های آموزشی و مدارس بیش از هر مکان دیگری به آرامش و تدبیر نیاز دارند.

وی که صبح امروز در نشستی که به منظور تبیین برنامه های آموزشی و تجزیه و تحلیل امتحانات نوبت اول و ساماندهی بهینه نیروی انسانی در مرکز آموزشی رفاهی معلم شهرستان خرم آباد برگزار شد ، خاطر نشان کرد : هنر مدیران آموزشی در این است که بتوانند با امکانات موجود به گونه ای برنامه ریزی کنند که شاخص های آموزشی و پرورشی را با سرعت قابل قبولی بهبود بخشند .

دریکوند ادامه داد : تا اراده ای مبتنی بر تغییرو تحول مثبت در تک تک افراد وجود نداشته باشد ، نمی توان به رشد و پیشرفت شاخص های آموزشی و پرورشی امیدوار بود .

وی تاکید کرد : در این مسیر حتی نمی توان نقش و تاثیر یک نفر را نادیده گرفت ،چرا که ممکن است یک مدیر یا یک معلم به گونه ای برنامه ریزی کند که یک دستگاه را با یک تصمیم مثبت و حساب شده دگرگون کند .

دریکوند به استعداد، توانمندی و قابلیت های مثبت لرستان اشاره کرد و گفت : جایگاه ما متناسب با استعدادو توانمندی دانش آموزان و فرهنگیان نیست و باید تلاش کنیم تا با اقدام و عمل و روحیه جهادی جایگاه مناسب را کسب کنیم .

وی در ادامه تاکید کرد : آموزش و پرورش هم با تمام توان خود از برنامه های علمی و کارشناسی شده حمایت می کند .

دریکوند در ادامه بر حضور مستمر معاونین آموزشی در مدارس و نظارت و ارزیابی شاخص ها تاکید کرد و افزود : باید فضایی فراهم شود تا معلمان بتوانند آزادانه ایده ها و نظرات خود را در خصوص مسائل تعلیم و تربیت بیان کنند و مدیران هم از ایده های کاربردی و موثر استفاده کنند .

وی ساماندهی بهینه نیروی انسانی را مسئله ای جدی عنوان کرد و گفت : مدیران باید ساماندهی نیروی انسانی را در اولویت کارهای خود قرار دهند و در این ساماندهی طیق دستورالعمل ها و شیوه نامه های وزارتی عمل کنند .

دریکوند در پایان بر این نکته تاکید کرد که نباید مسائل حاشیه ای و تنش زا را به محیط مدارس کشاند و باید اجازه داد تا مدیران مدارس بر اساس شاخص های آموزشی و پرورشی به دنبال تحقق شاخص ها و اهداف کلان تعلیم و تربیت باشند .

وی استفاده از نیروهای توانمند و با برنامه را یک راهبرد اساسی برشمرد و گفت : با تمام توان از نیروهای خلاق ، بابرنامه و باانگیزه حمایت خواهیم کرد .

آمادگی برای استقبال از مهمانان نوروزی آخرین مطلبی بود که سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان به آن اشاره کرد و گفت : باید مدیران از تمام ظرفیت ها استفاده کنند تا مهمانان نوروزی در زمان اقامت در استان لرستان احساس آرامش و رشایت کنند .

وی به تخصیص اعتباری بالغ بر 800میلیون تومان برای تجهیزات اسکان هم اشاره کرد و گفت : تلاش ما این است تا به شکلی شایسته از مسافران نوروزی پذیرایی کنیم تا خاطره خوبی از لرستان و مهمان نوازی مردم این استان در اذهان هم وطنان نقش بندد

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =