کارهای زیادی برای احیای کامل دریاچه ارومیه وجود دارد

رئیس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، بازگشت زندگی به دریاچه ارومیه را بسیار خوشحال کننده توصیف کرد و گفت : باید از اقدامات دولت ایران، سازمانهای بین المللی و مردم منطقه تقدیر کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، اریک سولهایم در حاشیه بازدید صبح امروز خود از دریاچه ارومیه گفت؛ امروز با مشاهده بخشهایی از دریاچه ارومیه و مقایسه آن با گزارشهای ٣ سال گذشته به خوبی می توان نشانه های بازگشت زندگی به دریاچه ارومیه را مشاهده کرد و به همین دلیل باید از دست اندرکاران احیای دومین دریاچه شور دنیا قدر دانی کرد.
وی با اشاره به اینکه هنوز کارهای زیادی برای احیای کامل دریاچه ارومیه وجود دارد افزود ؛ دریاچه ارومیه و تالابهای اقماری آن یکی از مهمترین زیست بوم های دنیاست و با توجه به این اهمیت ، سازمان ملل متحد از هر اقدامی برای کمک به دولت و مردم منطقه کوتاهی نخواهد کرد .
رییس برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد تصریح کرد ؛ خشک شدن دریاچه ارومیه نه تنها زندگی مردم را در سطح محلی و ملی به خطر می اندازد بلکه با طوفانهای نمک این دریاچه شور اثرات جهانی وسیعی را باید متصور بود و به همین دلیل باید همه با هم برای احیای دریاچه ارومیه تلاش کنیم.
اریک سولهایم تغییر در نحوه مدیریت منابع در کل حوضه آبریز ، تغییر الگوهای کشاورزی و بازنگری در ساخت سدها در این محدوده را از مهمترین روشها برای کمک به احیای دریاچه ارومیه عنوان و بار دیگر بر کمک سازمان ملل متحد در این برنامه ها تاکید کرد .

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =