۰ نفر
۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
طوفان و رگبار به زودی در تهران

مدیریت بحران استان تهران اعلام کرد تا دقایقی دیگر طوفان شدیدی در تهران می وزد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در اطلاعیه مدیریت بحران تهران آمده است؛ طی اطلاعات واصله از مرکز هواشناسی، در حال حاضر وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و رعد و برق و رگبار در حال رسیدن به سمت جنوب غربی استان تهران است و تا لحظاتی دیگر تهران را فرا می‌گیرد.

گفتنی است هم اکنون در برخی از نقاط تهران باران شدیدی می‌بارد.

پیش بینی هواشناسی

مهر نوشت: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نسبت به بروز آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها در ۱۲ استان کشور و وزش باد شدید و بروز گرد و خاک در تهران و ۴ استان دیگر تا عصر امروز هشدار داد.

احد وظیفه افزود: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر گذر تدریجی ناوه کم دامنه تراز میانی جو تا عصر امروز است، ‌که پیامد آن افزایش ناپایداری همرفتی به شکل رشد ابرهای جوششی و رگبار، رعدوبرق و وزش باد در نقاطی در شمال غرب، غرب، بخش شمالی دامنه های زاگرس و دامنه های البرز مرکزی و غربی خواهد بود.

به گفته وی، بر این اساس امروز در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه و دامنه های البرز در استانهای زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، همدان و مرکزی این شرایط رخ می دهد که شدت ناپایداری جو و رگبار های موقت در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان و شمال کرمانشاه بیشتر است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: از آنجا که رخداد بارشهای فوق به سبب ابرهای همرفتی شکل می گیرد، احتمال آب گرفتگی یا سیلابی شدن ناگهانی و موقت رودخانه های محلی و فصلی در مناطق کوهپایه ای نقاط یاد شده وجود دارد و توصیه می شود احتیاط لازم برای اجتناب از وارد شدن خسارت بعمل آید.

وظیفه گفت: همچنین با تشدید ناپایداری همرفتی امروز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق استانهای قزوین، مرکزی، قم، البرز و تهران احتمال رگبار باران ورعد وبرق و وزش شدید باد به شکل موقت وجود دارد که علاوه بر این پیامد آن در برخی نقاط می تواند به شکل خیزش گردوخاک و کاهش دید باشد.

وی افزود: همچنین امروز با نفوذ جریانات مرطوب جنوبی، امکان وقوع ناپایداریهای محلی، در استان کرمان و جنوب فارس وجود دارد که در ساعات بعد از ظهر سبب تشکیل ابرهای همرفتی و رگبار موقت باران خواهد شد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 463440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =