رئیس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ستاد مدیریت بحران استان گفت: بلافاصله پس از اعلام وقوع زلزله 4 دستگاه آمبولانس همراه با بیست نفر از نیروهای فوریت پزشکی به کرمانشاه اعزام شدند و نیز 150 تخت بیمارستانی به جهت آمادگی در پذیریش مجروحین خالی شد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر ساکی افزود: با وجود آمادگی کامل مراکز درمانی استان هیچ مصدومی از کرمانشاه به استان لرستان اعزام نشد وشماری از مجروحین نیز به استانهای تهران و همدان اعزام شده بودند.

ساکی یادآور شد: در مجموع 420 پرستار و پزشک بهجهت اعزام به مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص خسارات استان بیان داشت: کلا 68 نفردر کوهدشت نیز به مراکز درمانی مراجعه بودند که 16 نفر از آنها بستری شدند.

دکتر ساکی ابراز داشت: در حوزه بهداشتی بلافاصله یک روز پس از زلزله چهار تیم واکنش سریع مشتمل بر سه نفر پزشک، سه نفر ماما و پنج نفر بهداشت محیط از خرم آباد و شهرستان دلفان به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشریح کرد: هم اکنون دو دستگاه آمبولانس در مرکز کرمانشاه و در حوزه بهداشتی نیز دو دستگاه آمبولانس دیگر در مناطق قلعه بهادر و جابری مستقر هستند و با توجه به صحبتهایی با رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد، مرکز جابری و قلعه بهادر استان کرمانشاه با وجود با جمعیت قریب چهار هزار نفر جمعیت، 9 مرکز خانه بهداشت و 41 روستا به دانشگاه علوم پزشکی لرستان واگذارشده است.

دکتر ساکی اذعان داشت: مراقبت از آسیب دیدگان مناطق زلزله زده همچنان ادامه دارد که در این مدت 700 مصدوم توسط نیروهای درمانی لرستان ویزیت شده اند و 345 نفر مادر باردار نیز تحت مراقبت ویژه قرار گرفته اند.

کولن سنجی، آموزش دو هزار 736 نفر بهیار، واکسن توام، تزریق سرم به یک مورد مصدوم مار گزیدگی، مراقبت از بیماران اسهال و مواردی آنفولانزا از دیگر موارد عنوان شده حوزه دانشگاه علوم پزشکی در این جلسه بود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =