۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
موزه ها نشانگر هویت و تاریخ کشور هستند

مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: موزه‌ها نشانگر هویت و تاریخ کشور هستند و مردم باید به این یادگارهای فرهنگی توجه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین «حسین خواجه بیدختی» عصر روز گذشته و در مراسم افتتاح نمایشگاه نقش و سفال در موزه شاهرود، افزود: تمامی اشیای به نمایش گذاشته شده در موزه های کشور دارای بارقه‌های فرهیختگی و فرهنگی هستند.
وی با اشاره به اجرای طرح حمایت از مالکان آثار تاریخی گفت: بر اساس این طرح، مالکان آثار تاریخی می‌توانند آثار خود را حفظ و نگهداری کنند و نیمی از هزینه مرمت نیز در اختیار مالکان قرار می‌گیرد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خواستار توجه به موزه‌ها و حمایت بیشتر مردم از حفظ و نگهداری آثار تاریخی شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود نیز گفت: نمایشگاه نقش و سفال شامل 32 اثر برگزیده سفالینه‌های منقوش پیش از تاریخ است .
«حمیدرضا حسنی» افزود: این نمایشگاه به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در موزه شاهرود برپا شده است.
وی گفت: این سفالینه‌ها دارای نقوش مختلف حیوانی، انسانی، گیاهی، هندسی و ... مربوط به هزاره اول و دوم پیش از میلاد هستند که از نقاط مختلف تاریخی ایران جمع آوری شده اند.
علاقمندان می‌توانند از امروز سی و یکم اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه امسال هر روز از ساعت 9 صبح تا 13 و 17 عصر تا 20 از این نمایشگاه واقع در موزه شاهرود دیدن کنند.
این نمایشگاه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و با هنرمندی"محسن میزاعلی" نقال برجسته کشوری اردیبهشت افتتاح شد.
موزه شاهرود در خیابان فردوسی، جنب شهرداری شاهرود واقع شده است

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =