حرف های آقای ضرغامی یک بار دیگر ثابت کرد مشکل ما در حوزه فرهنگ و سیاست و اجتماع جدی تر از این حرف هاست. تقلیل دادن مشکلات کلان و مسائل مهم به چیزهای پیش پا افتاده و دم دستی از شعبده هایی است که تنها در شبکلاه امثال آقای ضرغامی یافت می شود.

 

حرف های آقای ضرغامی یک بار دیگر ثابت کرد مشکل ما در حوزه فرهنگ و سیاست و اجتماع جدی تر از این حرف هاست. تقلیل دادن مشکلات کلان و مسائل مهم به چیزهای پیش پا افتاده و دم دستی از شعبده هایی است که تنها در شبکلاه امثال آقای ضرغامی یافت می شود. گرایش مردم به حجاب غیر رسمی را صرفا در ارزان بودن مانتوهای تنگ و کوتاه و روسری های کوچک خلاصه کردن و از اصل و اساس خودرا به کوچه علی چپ زدن، هنریست که کم تر کسی از آن برخوردار است. من کاره ای نیستم که بخواهم درباره حجاب و حد و حدود آن بحث کنم. هر چند اگر کاره ای هم بودم بعید می دانم این مسئله را مهم تر از فقر و بیکاری و اعتیاد، و گسترش دروغ و نفاق و ریا تلقی می کردم. اما به هرحال اگر هم این مسئله در نظرم اهمیت پیدا می کرد چنین ساده انگارانه با آن برخورد نمی کردم و به جای بررسی و تحلیل درست موضوع،آدرس عوضی به دیگران نمی دادم. و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل. به عبارتی دیگر مشت نمونه خروار است. از همین تحلیل حیرت آور می توان فهمید که در بقیه موارد نیز حضرات چگونه مسائل خرد و کلان مملکت را تحلیل و بررسی می کنند و در نهایت براساس همین تحلیل های عجیب و غریب برای حل معضلات مملکت نسخه می پیچنند. من تا امروز فکر می کردم این که صدا و سیما در روزهای انتخابات باحجاب و بی حجاب وکراواتی و ریشو برایش فرقی ندارد، از سر اضطرار است. دلم به حال صدا و سیمایی ها می سوخت. با خودم می گفتم بندگان خدا برای چندتا رای بیشتر مجبورند این کار را انجام بدهند. اما وقتی دیدم آقای ضرغامی با افتخار از این که فقط در ایام انتخابات صدا و سیما همه مردم را به یک چشم نگاه می کند سخن می گویدکم مانده بود روی سرم کرفس سبز شود. عین عبارت را از ایسنا برایتان نقل می کنم: رییس سازمان صداوسیما در بخش دیگری از این مراسم گفت: تعجب می‌کنم بعضی از بزرگان می‌گویند خوب است صداوسیما همان خانم‌هایی که در طول انتخابات نشان می‌دهد بقیه ایام نیز نشان دهد.

وی اضافه کرد: خب این روشن است. ما اگر در انتخابات همه را نشان ندهیم به هم‌وطنان‌مان ظلم کرده‌ایم. در حالی که به دنیا می‌گوییم همه مردم با هر تفاوت، سلیقه و فرهنگی که دارند پشتوانه نظامند، در انتخابات شرکت می‌کنند و در راهپیمایی‌ها هم حضور دارند. استکبار حاضر است به ما پول بدهد اگر چند نفر که لباس مناسب ندارند را پخش نکنیم و بگوییم این انقلاب و مردمش یک عده آدم‌های معدودی هستند که حجاب سفت و سخت دارند. اما اگر در طول سال بدحجابی نشان نمی‌دهیم، آن هم کار درستی است. اگر بخواهیم تأکید کنیم پس وظیفه الگوسازی رسانه ملی چه می‌شود؟ هر چند خیلی‌ها گفته‌اند دیگر این حجاب در جامعه وجود ندارد و شما از جامعه جدا می‌افتید.

از این همه منطق و برهان و استدلال و خردورزی و عقل نقاد به که باید پناه برد؟ اگر در انتخابات همه را نشان ندهیم به هموطنانمان ظلم کرده ایم؟ فقط در انتخابات؟ مثلا اگر در ایام عید یا در ایام عزاداری و یا نزاع های سیاسی همه مردم را نشان ندهیم به مردم ظلم نکرده ایم؟ آقای ضرغامی در همین فرمایشاتشان می فرمایند در یک نظر سنجی ثابت شده که بیش از هشتاد درصد به حجاب چادر اعتقاد دارند. دو خط پایین تر هم می گویند:

. استکبار حاضر است به ما پول بدهد اگر چند نفر که لباس مناسب ندارند را پخش نکنیم و بگوییم این انقلاب و مردمش یک عده آدم‌های معدودی هستند که حجاب سفت و سخت دارند.

مگر نمی گویید بیش از هشتاد درصد به چادر اعتقاد دارند؟ چه طور اگر آن بیست درصد را نشان ندهید می گویند طرفداران انقلاب یک عده آدم معدود هستند؟ تازه برفرض هم بگویند، از کی تا حالا شما نگران این هستید که مستکبران درباره شما چه نظری دارند؟ چه طور هر وقت منتقدان شما می گویند چنین و چنان نکنید مبادا گزک به دست رسانه های ضدانقلاب و مجامع به قول شما استکباری دهید،رگ های انقلابی تان متورم می شود که گور پدر دشمنان اسلام. اصلا مهم نیست آن ها درباره ما چه می گویند ولی به این یک مورد خاص که رسید نگرانید که مبادا مستکبران بگویند فلان و بهمدان؟ شما را به خدا مخاطبانتان را این قدر هالو فرض نکنید که آن ها که چنین کردند عاقبت به خیر نشدند. مگر نمی گویید با نشان ندادن بی حجاب ها دارید الگوسازی می کنید؟ خب، این که دیگر جای نگرانی ندارد، آن نوزده درصد و خورده ای را هم که خیلی به حجاب مورد نظر شما علاقه ای ندارند با همین الگوسازی به راه راست هدایت بفرمایید و قال قضیه را بکنید. چهار خط حرف زدید که اگر آدم بیکاری پیدا شود می تواند از دل آن چهل تا تناقض پیدا کند. همین یک سخنرانی شما کافیست تا همگان دریابند چرا سال های سال است در بر یک پاشنه می چرخد و ما هم چنان دوره می کنیم روز را و شب را و هنوز را.

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 46
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • homa IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    101 3
    خدایا خودت نجاتمون بده جوونیمون که حروم شد.
    • کیا IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      77 1
      هر کی تو این مملکت کاره ای میشه هرکاری که دوست داره می کنه جدیدنم که النن دارن می گن مهم نیست مردم چی می خوان چون نمیفهمن ما واسشون تصمیم می گیریم
  • بی نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    79 2
    جامعه راه خودش میره حکومت هم راه خودش این بدترین اتفاق ممکن تو یه کشور هست
  • بی نام A1 ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    43 2
    گاهی احساس میکنم تندروها دوست دارند خودشون رو بی منطق نشون بدن
  • مردی فر IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    36 2
    شیر مادر حلالت/شما نمی خوای نماینده مجلس بشی ما بهت رای بدیم؟؟؟ خیلی قشنگ مسائل و مشکلات جامعه رو تحلیل میکنی / ممنون از خبر آنلاین که مطالب گهربار شما رو منتشر میکنه تا بلکن چراغ راهی باشه برای مدیران لایق ما
  • دامون IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    482 6
    حرف حساب، ندارد جواب تا بوده همین بوده و تا هست همین هست بسیار عالی بود. هر روز می آییم فراموش کنیم این حرف های صد تا یک غاز آقایان را. حیف که نمی شود.
    • قول سدید A1 ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      8 46
      مشکل از گیرنده است وگرنه حرف های آقای ضرغامی خیلی واضح است می گوید نشان دادن بلندمدت و همیشگی زنان بدحجاب موجب الگوسازی غلط می شود اما نشان دادن کوتاه مدت در ایام انتخابات این اثر را ندارد خوب این الان کجاش نافهمه من تعجب می کنم مثل اینکه نویسنده می خواد فقط یه چیزی نوشته باشه بده به خورد مخاطب عوام
  • مردی فر IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    شیر مادر حلالت/شما نمی خوای نماینده مجلس بشی ما بهت رای بدیم؟؟؟ خیلی قشنگ مسائل و مشکلات جامعه رو تحلیل میکنی / ممنون از خبر آنلاین که مطالب گهربار شما رو منتشر میکنه تا بلکن چراغ راهی باشه برای مدیران لایق ما
    • بی نام A1 ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      17 3
      فورا رد صلاحیت میشن.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      3 16
      چاپلوسی نکن.
  • بی نام A1 ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    338 6
    آقای موسوی حرف دل ما را زدید. درود بر شما
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    255 3
    عالی بود.
  • بی نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    مخاطبانتان را این قدر هالو فرض نکنید کافر همه را به کیش خود پندارد...
    • محمدعلی RO ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      20 1
      یکی دیگر از افرادی که با منطق عالی خودشون نظر دادن......
    • فرهاد A1 ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      17 2
      خدایا منو ببخش اشتباهی مثبت دادم. معذرت میخوام از همتون ، واقعا شرمنده ام
    • بی نام A1 ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
      7 1
      خدا منو ببخشه اشتباهس مثبت دادم :
  • بی نام A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    250 4
    خدایا کی میشه این مملکت کارش درست بشه؟
  • درفش کاویانی A1 ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    20 1
    ما سالهاست که امثال آقای ضرغامی و همفکرانش که متاسفانه بانگاه سطحی نگرانه و بعضا کینه توزانه باعث ازبین رفتن اعتقادات مردم و بخصوص جوانان شده اند را درکنارخوداحساس می کنیم ولی متاسفانه قدرت و عامل اجرائی در اختیار آنان است و بقول معروف ریش و قیچی دست آنهاست.آنها که مردم را هالو فرض می کنند...
  • سرانجيك IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    187 5
    همين كه ضرغامي مصاحبه كرده و جوابگو بوده اند كلي جاي شكر داردايشان اصلا خود را در مقام جوابگويي قرار نمي دهندمسئول رسانه ملي فقط عنوان است.
  • علی RO ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    167 3
    دم شما گرم زیبا گفتید
  • وحید A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    210 6
    سید جان خودتو اذیت نکن ...دیگه این تناقض ها به جایی رسیده که همه ما از تکرار اعتراض و صحبت در مورد اونها خسته شدیم و خیلی شیک و مجلسی به دنبال ماهواره رفتیم... از نشون ندادن ساز واواز بگیر تا سانسور فیلمها از 90 دقیقه به 56 دقیقه و ندیدن یه اختتامیه و افتتاحیه جشنواره های وطنی از فاصله کمتر از 60 متر و سیاه وسفید نشون دادن بعضی از صورتهای خانمهای حتی وطنی در فیلمهای تمام رنگی ....
  • جاسم IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    183 4
    جانا سخن از زبان ما می گویی درود بر شما آقای موسوی نقد بجایی رو متوجه ضرغام تی وی نمودید
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    171 6
    احسنت بر آن شیری که خوردی نویسنده مطلب
  • بی نام IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    21 0
    من یک سوال شرعی دارم : صدا و سیما از پول مردم اداره می شود اگر کسی بر اساس مشاهدات خودش به یقین برسد که مدیران آن امانتدار حوزه مدیریتشان نیستند و تمام امکانات آن را در اختیار اقلیتی کوچک قرار داده اند به عبارتی از بیت المال سو استفاده میشود و رسانه در بر گیرنده افکار و سلایق مردم نیست و یا در مواردی به افرادی اتهاماتی وارد می کند و آن افراد هیچ امکانی برای دفاع از خود ندارند آیا دیدن این برنامه ها جایز است ؟
    • بی نام IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      11 1
      تازه يه چيزيم كه هست هم از پول ما اداره ميشه هم مجبوريم اين همه آگهى ببينيم
  • تبریزی A1 ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    188 9
    سید جان کاش نزدیک بودی و پیشانیت را میبوسیدم .دستت طلا و دمت گرم.
  • بی نام US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    27 1
    تعداد افرادی که پوشش و حجاب رو با اختیار و عقل خود و متناسب با زمان خود انتخاب میکنند بسیار بیشتر از 20درصد هست. حتی آمار وارونه هم شاید باشه و یعنی 20 درصد چادری و 80درصد مانتو. بهرحال پوشش هر فرد و اینکه بخواد روسری داشته باشه یا نه بخودش مربوط میشه و ربطی به هدایت شده بودن یا گمراه بودن ندارد.
  • محمد A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    15 3
    فیلم سریع وخشن یک رو با زیر نویس فارسی دیدم ولی اون قسمت هایی که تلویزیون ایران پخش کرده بود دوبله ی فارسی بود . واقعا دلم به حال خودم به عنوان یک ایرانی سوخت . اخه مگه مجبورید همچین فیلمی رو از رسانه ی به اصطلاح ملیتون پخش کنید
  • بی نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    7 7
    احسنت بر آن شیری که تو را بخورد
  • مهدی A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    11 0
    درود بر جناب آقای موسوی، آفرین. واقعا حرفت حرف دل این مردم بود. خیلی خوشم اومد. باریکلا.آقا از این مقالات بیشتر چاپ کنید. اینها حرف حقه.
  • arad A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    18 4
    منطق صدا و سيما: دروغ ..تهمت ...جيگر فرض كردن مخاطب..بي اخلاقي...بي هنري...خود عالم بيني و...
  • بی نام A1 ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    14 0
    درود بر جناب موسوی
  • بی نام EU ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 0
    دمتون گرم
  • بی نام JO ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    9 1
    دورود بر تو موسوی جان، خدا برا پدر و مادر و خانوادت نگهت داره. وقتی مطالبت را می خونم انگار باری از گلو و دلم سبک میشه.
  • بی نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    7 1
    اصلا رفتار و کلام ضرغامی منطقی بود که می گویید با منطق اداره کرده اند؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    8 1
    همین آقایان فریاد وامصیبتا سرمی دهند که بیا و ببین غرب از زن استفاده ابزاری می کنه.
  • بی نام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    2 10
    بابا روشنفکر دیگه ایی نیست آخه چقدر فرافکنی
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    7 5
    فکر کنم آقای موسوی یا از قوانین کشور خبر ندارند یا آنرا درست نفهمیده اند. به هر حال طبق قانون نظر شما اصلاً مهم نیست
  • امیتی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    3 3
    جناب آقای موسوی با سلام و ارادت متن شما را تا انتها خواندم و حظ بردم از جرات و جسارت قلمتان که بیشتر اوقات ستودنی است و البته که گاهی ایراداتی وارد اما کاش با ، هم چنان دوره می کنیم شب را روز را هنوز را ، که خود شاهکاری است والبته که در متنی شاعرانه جایش خوش می نشیند، متن را به پایان نمی بردید جسارتم را ببخشید اما کاش این بارِ دریغ و درنگ تان را با کلامی دیگر به پایان می بردید نه شکوه شاعرانگی ِ شاملو را برای چنین متنی که خطابش آقایی است که به راستی آن چه نوشتید درباره اش مصداق واقعی ِ نگاشته ی شماست سپاس که نظرم را می خوانید
  • بی نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    1 17
    درود خداوند بر صدا وسیما،این نهاد مردمی.من هم موافقم متاسفانه صداوسیما بعضا برای دولت به اصطلاح یازدهم زیاد اهمیت میدهد و دلسوزی میکند و انتقاد نمی کند.در ایران آزاد باید بتوان از دولت انتقاد کرد،چرا این دولت به اصطلاح یازدهم نقدپذیرنیست؟
  • رضا A1 ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    14 3
    چقدر خوب می نویسی و تحلیل میکنی همیشه آقای نویسنده
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    2 12
    حجاب از که آموختی، گفت از بی حجابان
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    5 1
    جناب موسوی خوب بود همین منطق بر کل صدا و سیما حاکم است و مدیران کل نیز از همین شیوه استفاده می کنند و خود را حاکم مطلق می دانند همین چند روز کارکنان صدا و سیمای زنجان را به زور به جلسه مدیر کل بردند یعنی ساعت ورود و خروج در درب سالن نصب کردند تا همه مجبور شوند از ترسشان به جلسه بیایند .و توی جلسه به چه حرف هایی گوش دهند.
  • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۸
    4 0
    آقای موسوی درود بر شما. ولی من یادمه رئیس قبلی هم که دکتر لاریجانی بود همین طور بود. البته منطقی تر از آقای ضرغامی بود ولی اصولا حرف خودشو میزد و کاری به اطراف نداشت. ما که حس خیلی بدی نسبت بهش داشتیم.
  • amir A1 ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۱
    1 0
    درود بر آقای موسوی متاسفانه یه عده افراطی نمیبینن شخص چی میگه دو خط میخونن بعد بوی انتقاد به مشامشون میخوره به شکل تاسف بارانه ای گارد میگیرن اونایی هم که متن رو کامل میخونن بازهم همین واکنش رو نشون میدن وضعیت صداوسیما و این تلویزیون ایران اینقدر واضح و روشنه که نیازی به بحث در موردش نیست و مشخصا هر فردی این مسئله رو انکار کنه یا بخاطر منافع ـشه یا سطح فهمش متشکر از خبر آنلاین
  • محمد IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۹
    0 0
    سعی کنیم تو کلماتی که به کار میبریم دقت کنیم،کوچه علی چپ لفظ جالبی نیست.