میثم بهرامی

مهرداد میناوند مقابل دوربین تلویزیون به راحتی به دو چهره محبوب استقلالی‌ها توهین کرد. مهرداد میناوند در تلویزیون جملاتی را درمورد دو چهره استقلالی به زبان آورد که سبک تر از کری خوانی های معمول استقلال و پرسپولیس بود. میناوند که مهمان یک شبکه تلویزیونی بود، درباره علی منصوریان از واژه «شیشعلی» و برای مهدی رحمتی از واژه «پنگوئن» استفاده کرد.

سطح شوخی هایی که او به زبان آورد، در اصل پایین تر از چیزی است که از رسانه ملی انتظار می رود و در بهترین حالت، می توان این سطح از شوخی را برازنده فضای مجازی،آن هم برای هواداران دانست نه شخصی که سابقه سال ها حضور در سطح اول فوتبال ایران و حتی سابقه بازی در فوتبال اروپا را دارد.

در بخشی از این برنامه مجری برنامه از میناوند می‌خواهد تا نظرش را درباره تصاویر افرادی که در مانیتور می‌بیند بگوید. یکی از این تصاویر متعلق به احمدرضا عابدزاده است و میناوند با دیدن تصویر او این کلمات را بر زبان می‌آورد: «عقاب! واقعا عقاب همینه. یعنی دیگه پنگوئن و این چیزا نداریم!» اشاره او به پنگوئن در واقع لقبی است که بعضی از هواداران پرسپولیس در فضای مجازی به دروازه‌‎بان استقلال مهدی رحمتی داده‌اند. میناوند به خوبی می‌داند که از چه چیز صحبت می‌کند؛ وقتی ظلی‌پور از او منظورش را می‌پرسد میناوند با صراحت می‌گوید: «همه می‌دونن دیگه!» عجیب این که مجری برنامه به جای این که از میناوند بخواهد که در یک برنامه تلویزیونی چنین حرف‌هایی نزند و ادبیات فضای مجازی را در رسانه ملی به کار نبرد اصرار دارد که میناوند دقیقا منظورش را از به کار بردن این کلمه بگوید! البته کار به اینجا ختم نمی‌شود و در ادامه میناوند پس از دیدن تصویر منصوریان می‌گوید: «به به شیشعلی خان!»

میناوند در حالی این حرف ها را در رسانه ملی زد که در همین روزها، مهدی مهدوی کیا به عنوان یکی از نمادهای اخلاق در فوتبال ایران، در رسانه ملی احتمالا جزو خط قرمزها قرار گرفته است. او به این دلیل دیگر جزو خط قرمزهاست که از شجاعی و حاج صفی حمایت کرده. شجاعی و حاج صفی که با تیم پانیونیوس مقابل تیم مکابی رژیم صهیونیستی بازی کردند، به همین دلیل از تیم ملی محروم شدند و مهدوی کیا از آن ها حمایت کرد. اما همین میناوند هم سابقه بازی مقابل تیمی از رژیم صهیونیستی را دارد اما به این دلیل که جلوی دوربین سعی می کند مخاطب را بخنداند، هیچ منعی برای نمایش چهره اش وجود ندارد.

انگار بنای صدا و سیما بر این است که هرچه شخص بیشتر تلاش کند تا مخاطب را بخنداند، مهلت بیشتری به او داده می شود تا مقابل دوربین باشد. البته فرقی هم نمی کند، اگر یک استقلالی هم پرسپولیسی ها را تخریب می کرد و برای آن ها القاب زشت به کار می برد، باز هم تلویزیون اجازه می داد آن تصاویر پخش شوند. در چنین فضایی، افرادی که تحلیل می کنند خیلی جایی در صدا و سیما ندارند اما برنامه هایی که با هدف دعوا و کری خوانی چهره های استقلالی و پرسپولیسی تهیه می شوند، جای بهتری در تلویزیون دارند.
کاش اگر قرار است شجاعی و حاج صفی از حضور در تیم ملی محروم شوند، حداقل یک بار حرف آن ها را بشنویم و تلویزیون اجازه دهد آن ها صحبت کنند. که اگر بعدا مشخص شد کار آن ها جرم بوده، راحت تر به جواب این سوال برسیم که چرا میناوند هم مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کرد اما حالا به راحتی می تواند مقابل دوربین تلویزیون بنشیند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 696595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =