ایسنا نوشت:

گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش حماس در عمل به وعده‌ای که به دشمن در زمینه انجام عملیات غافلگیر کننده داده بود، یک جنگنده اف 16 این رژیم را هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت روزنامه الیوم السابع، گردان‌های قسام اعلام کرد که با استفاده از یک موشک زمین به هوا یک جنگنده رژیم عبری را در دیر البلح هدف قرار داده است.

این گردان اعلام کرد: یگان هوایی وابسته به گردان قسام توانست یک هواپیمای جنگی از نوع F16 را که سعی داشت غزه را مورد هدف خود قرار دهد با موشک زمین به هوا در آسمان منطقه دیر البلح در مرکز غزه هدف قرار داد.

شاهدان عینی گفتند که بعد از اصابت این موشک، هواپیمای مذکور آتش گرفت. تا این لحظه، رژیم عبری هیچ خبری را در این خصوص اعلام نکرده است.

این در حالی است که تمام رسانه‌های اسرائیلی در پی انتشار خبر از سوی گردان‌های عزالدین قسام مبنی بر اینکه یک هواپیمای جنگی رژیم صهیونیستی را در آسمان غزه مورد هدف خود قرار داده‌اند، سکوت اختیار کرده‌اند.

علاوه بر رسانه‌های رژیم صهیونیستی، هیچ کدام از مسئولان نظامی و یا سیاسی تل‌آویو نسبت به خبر منتشر شده از سوی حماس واکنشی از خود نشان نداده و سکوت اختیار کرده‌اند.

پیشتر گردان‌های عزالدین قسام اعلام کرد که از زمان شروع عملیات نظامی اسرائیل سه هواپیمای بدون سرنشین این رژیم را نیز مورد هدف خود قرار داده است.

از سوی دیگر، تیپ‌های ناصر صلاح الدین موفق شد تا یک تانک صهیونیستی را در شرق رفح منهدم کند که در این اقدام دلاورمردانه، نظامیان حاضر در آن به هلاکت رسیدند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این گروه مبارز با کار گذاشتن یک بمب 50 کیلویی در مسیر حرکت تانکی صهیونیستی در شرق شهر رفح، باعث انهدام کامل آن شد.

به گفته مبارزان عضو تیپ‌های ناصر صلاح الدین آتش این تانک را فرا گرفت.

شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی همچنین تاکید کرد که با شش موشک گراد بئر السبع، اسدود و عسقلان را هدف قرار داده و محل تجمع نیروهای دشمن را با دو خمپاره هدف گرفته است.

گروهان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی نیز از شکار یک تانک در شرق بیت حانون خبر داد. این گروه مبارز اعلام کرد که در هدف قرار دادن این تانک از مین و تجهیزات انفجاری استفاده کرده است.

در همین حال خبرگزاری تسنیم نوشت: رژیم صهیونیستی تاکنون در قبال حمله موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به یک فروند جنگنده "اف ۱۶" این رژیم بر فراز نوار غزه سکوت کامل اختیار کرده است.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی اسرائیل در سطح رسمی و رسانه‌ای درقبال خبر بامداد امروز گردان‌های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درخصوص شلیک موشک به یک جنگنده ارتش رژیم اسرائیل سکوت اختیار کرده است.
گردان‌های شهید عزالدین قسام بامداد چهارشنبه اعلام کردند: واحد پدافند هوایی این گردان‌ها سه شنبه شب موفق شد یک جنگنده اف 16 را با یک موشک زمین به هوا بر فراز آسمان منطقه دیرالبلح در مرکز نوار غزه مورد اصابت قرار دهد.
هیچ یک از مسئولان رژیم اسرائیل در سطح سیاسی یا نظامی تا این لحظه درباره این خبر اظهار نظر نکرده و رسانه های گروهی این رژیم نیز به این خبر نپرداخته‌اند.
گردان‌های شهید عزالدین قسام پیش از این نیز در بیانیه‌های جداگانه از سرنگون کردن سه هواپیمای بدون سرنشین رژیم اسرائیل بر فراز نوار غزه از زمان آغاز عملیات این رژیم در دو هفته پیش خبر داده بودند.
این گردان‌ها در حمله نوامبر سال 2012 میلادی نیز از هدف قرار دادن یک جنگنده اف 16 ارتش رژیم اسرائیل خبر داده بودند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    1 0
    الله اکبر