مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از مردم خواست، با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال از خرید و فروش گونه‌های مختلف جانوری خودداری نموده و درصورت مشاهده مراتب را به سامانه تلفنی 1540 منعکس کنند.

شهرام احمدی با توجه به درپیش بودن روزهای پایانی سال از برنامه این اداره کل درخصوص برخورد قاطع و قانونی با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه های جانوری حیات وحش دراستان گفت: متاسفانه عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه های جانوری حیات وحش مانند؛ مار، مارمولک، سمندر، لاک پشت و... می‌کنند.

 

وی افزود: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بر اساس مواد ۷ و ۱۰ قانون شکار و صید، در صورت مشاهده هرگونه تخلف، ضمن ضبط حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در این ایام نسبت به گشت و نظارت مستمر بر مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها اقدام خواهند کرد.

 

وی از عموم مردم خواست: از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در خطر انقراض هستند اجتناب کنند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب راسریعا به سامانه تلفنی 1540، یا شماره تلفن های 3 و 32223572 یا نزدیکترین پاسگاه و اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

 

احمدی در خصوص گشت‌های نوروزی حفاظت محیط زیست افزود: تمهیدات لازم جهت برقراری گشت های نوروزی پایش و حفاظت محیط زیست به صورت شبانه روزی در استان اندیشیده شده و ماموران اجرایی ضمن راهنمایی مردم و بخصوص گردشگران، از بروز تخلفات زیست محیطی جلوگیری بعمل خواهند آورد

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 645879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =