نماینده مردم ارومیه :تلاش می کنیم بنزین یورو ۴ به ارومیه هم برسد

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در اولین نشست رسانه ای اش در سال جدید از پیگیری روند احیای دریاچه ارومیه و آمدن بنزین یورو ۴ به ارومیه خبرداد و استیضاح وزیر راه و شهرسازی را سیاسی نامید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجاد غربی، هادی بهادری در اولین نشست خبری خود در سال ۹۶ و دومین نشست رسانه ای اش در جمع خبرنگاران گفت: امسال و در آستانه اولین سال حضور در مجلس هستم و طی این مدت علاوه بر پیگیری مشکلات و پروژه های مربوط به ارومیه و استان به بیش از ۵هزار نامه ارسالی به دفتر ارتباطات مردمی پاسخ داده ام.

وی افزود: اضافه شدن پروژه قطار سریع‌السیر ارومیه-تبریز، اولویت قرار گرفتن منطقه ویژه ارومیه و اتمام پروژه راه آهن ارومیه-مراغه بخشی از پیگیری های انجام شده در طی یکسال گذشته بوده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به موضوع اتمام راه آهم مراغه-ارومیه اشاره و تصریح کرد: با اختصاص اعتبار لازم هم اکنون ریل گذاری بخش پایانی مسیر از نقده تا ارومیه آغاز شده است و مجری پروژه تلاش می کند حداکثر تا پایان خرداد ماه عملیات اجرایی آن را به اتمام برساند و دولت احتمالا خردادماه و یا در هفته دولت راه آهن ارومیه را بطور رسمی افتتاح خواهد کرد.

بهادری گفت: با پیگیری های صورت گرفته همچنین پروژه بزرگراه ارومیه - تبریز با موافقت دولت برای احداث تونل بین مسیر صورت خواهد گرفت تا مسیر این دو شهر ۷ کیلومتر کاهش یابد.

وی افزود: با توجه به هوای ارومیه در حال رایزنی برای عرضه بنزین یورو ۴ همانند کلانشهرها در ارومیه هستیم و امیدواریم بزودی شاهد اجرایی شدن آن شویم.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: در بحث فرهنگی مذاکراتی برای ایجاد یک شبکه ترکی زبان برای مردم استان آذربایجان غربی و استان های مجاور را آغاز کرده ایم ضمن اینکه در مورد بحث پوشیدن لباس بومی مورد تمجید سایر نمایندگان استان های مجاور قرار گرفت..

بهادری گفت: با تلاش های صورت گرفته و همکاری بین نمایندگان استان، دولت برای جبران شکاف آذربایجان غربی با سایر استان ها، بودجه ای ۱۰۰ میلیارد تومانی در وهله نخست به استان در بودجه سال ۹۶ اختصاص داده است تا به پیشرفت و توسعه آذربایجان غربی کمک شود.

وی به مورد استیضاح وزیر راه و شهرسازی هم اشاره و اضافه کرد: در موضوع استیضاح آخوندی بیشتر امضا کنندگان این نامه از نمایندگان غیر آذری بودند و میخواستند از مقاصد سیاسی این استیضاح استفاده و دولت را تضعیف کنند.

وی در پایان به پیگیری روند احیای دریاچه ارومیه اشاره و افزود: اگر ستاد احیای دریاچه ارومیه در روز ۱۴ فروردین فعال نباشد، شخص بهادری پیگیر روند فعال شدن آن خواهد بود.

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 650093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =