به منظور تعامل بیش از پیش و نزدیکتر شدن دو سازمان گمرک و نیروی انتظامی با هدف مبارزه ریشه ای و اساسی با پدیده قاچاق سازمان یافته، جلسه تعاملی و مشترک مسئولان ارشد گمرکات و نیروی انتظامی استان در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از گمرك، به منظور تعامل بیش از پیش و نزدیکتر شدن دو سازمان گمرک و نیروی انتظامی با هدف مبارزه ریشه ای و اساسی با پدیده قاچاق سازمان یافته، جلسه تعاملی و مشترک مسئولان ارشد گمرکات و نیروی انتظامی استان در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان در بندرعباس برگزار شد.  

سردار"عزیزاله ملکی" فرمانده انتظامی هرمزگان در این نشست بیان داشت: تعامل بسیار خوب با گمرک موجب احساس امنیت برای شهروندان و یک احساس ناامنی برای مجرمان اقتصادی و آنهایی که با عناوین مختلف قصد فرار از تجارت رسمی و قانونی با محوریت گمرک دارند در استان شده است.  

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یار دوم گمرک است ، تصریح کرد: این تعامل و نشست ها را به فال نیک گرفته و اعلام می کنیم که رویکرد پلیس یک رویکرد اصلاحی است.  

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه  فضا برای قاچاقچیان در  استان هرمزگان ناامن شده است، اظهار داشت: باید با پدیده شوم قاچاق برخوردی جدی و همه جانبه صورت گیرد تا چرخ اقتصاد داخلی بچرخد و بتوانیم یک کارنامه بسیار خوبی را در انتهای سال داشته باشیم. 

در ادامه "علیرضا دشتانی" مدیرکل و ناظر گمرکات هرمزگان اظهار داشت: اقدامات پلیس بایستی به گونه ای انجام شود که کسی احساس نکند قلمرو جمهوری اسلامی ایران بویژه هرمزگان که مردمی اصیل ،نجیب و ولایتمدار دارد جولانگاهی برای انجام اعمال خلاف است. 

وی با تقدیر از حمایت و همراهی پلیس هرمزگان با گمرک شهید رجایی تصریح کرد:اگر حمایت و همکاری نیروی انتظامی استان در برخورد با قاچاق نبود از سرعت رسیدگی و برخورد با متخلفان کاسته می شد.  

ناظر گمرکات هرمزگان با بیان اینکه قاچاق خیانتی علنی به مردم است، اظهار داشت: هدف ما مبارزه نیست و قصد ما پیشگیری است، اما برای تحقق این مهم باید با افراد خاطی برخورد جدی و قاطعانه صورت گیرد.  

در ادامه پس از بحث و تبادل نظر مدیران ارشد و کارشناسان دو سازمان مقرر شد تیم های عملیاتی و تخصصی و مشترک توسط نیروی انتظامی و گمرک جهت به سرانجام رساندن پروندهای کلان قاچاق و جلوگیری از انحراف از مسیر پرونده ها تشکیل و مأموریت های خود را با دقت وجدیت دنبال کنند.  

گفتنی است،در این نشست در خصوص مبارزه ریشه ای و بیش از پیش گمرک و نیروی انتظامی به عنوان دو سازمان مهم و اصلی در بحث مبارزه با پدیده قاچاق و رصد دقیق، مستمر و شناسایی صاحبان اصلی محموله ها و پرونده های کلان قاچاق بحث و تبادل نظر شد. 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 707525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =