سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: توسعه زیرساخت های سینمایی از ضرورت های استان قم می باشد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم، وحید فرجی در نشست خبری هفتمین جشنواره ملی نماز و نیایش اظهار داشت: باتوجه به عقد تفاهم‌نامه سینمایی بین دکتر ایوبی رئیس سازمان سینمایی و مهندس صادقی استاندار قم و همچنین با عنایت به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی‌های کلان در خصوص توسعه زیربنایی زیرساخت‌های سینمایی، افزایش سرانه سینمایی استان با حمایت و تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: سینما تخصصی آیه با ١١٠ صندلی واقع در ٣٠ متری هنرستان به مالکیت و مدیریت مدرسه اسلامی هنر به بهره برداری رسیده و همچنین تا پایان ماه جاری سینما تخصصی کودک با ٢٥٠ صندلی واقع در شهر پردیسان به مالکیت و مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان در خیابان سبلان ١٩ به بهره‌برداری می رسد که صبح ویژه دانش آموزان وعصرها پذیرای عموم همشهریان خواهد بود.
وی تصریح کرد: همچنین در راستای همین اقدامات مراحل تجهیز و نوسازی سینما نور با ظرفیت ٤٥٠ نفر در منطقه نیروگاه دردست اقدام می‌باشد که خوشبختانه با تخصیص اعتبارات استانی، تجهیزات کارگاهی و زیرساختی تهیه شده است که انشاءالله تا پایان سال نیز با کمک موسسه سینما شهر وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این سینما مجدداً به چرخه فعالیت باز خواهد گشت.
وی در ادامه افزود: با پیگیری و تهیه سیستم‌های تشویقی فرهنگی سرمایه‌گذران بخش خصوصی نیز با ساخت سالن‌های سینما در مجتمع‌های تجاری اقدامات اثرگذاری صورت گرفته است ازجمله ساخت ٢ سالن سینما با ظرفیت٣٠٠ نفر در مجتمع تجاری اریکه ملل و همچنین ٣ سالن سینما در مجتمع تجاری بازار شهر با ٤٥٠ نفر ظرفیت در ابتدای ورودی شهر پردیسان افزایش سرانه سینمایی در دستور کار قرار دارد.
فرجی در خصوص آخرین وضعیت سینما استقلال و شهر آفتاب نیز گفت: سینما شهر آفتاب که قرار بود تخریب و بازسازی شود با تغییر نظر مالک مقرر شد همان سینمای قبلی فاز ١ و ٢ آن به پردیس سینمایی ٤ سالنه تبدیل شود که اقدامات اولیه شامل برآورد ، طراحی و... انجام شده وخوشبختانه در خصوص حمایت و تجهیز این سینما نیز پس از تامین سهم مالک سهم اداره کل که رقمی نزدیک به ٠٠٠/٠٠٠/٣٥٠٠ ریال می باشد نیز تصویب شده است.
وی ادامه داد: در خصوص وضعیت سینما استقلال که چند سالی است به دلیل مشخص نبودن سهم مالک و استان مسکوت مانده بود؛ پس از برآورد قطعی و اخذ مجوزهای لازم در خصوص تجهیز و نوسازی، سهم مالک و استان مشخص خواهد شد تا به همان میزان نیز سهم حمایتی موسسه سینما شهر نیز برای پروژه اختصاص یابد.
وی در پایان تاکید کرد: باتوجه به عدم وجود سرمایه‌گذار در بخش‌های کم برخوردار طی رایزنی با مدیریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مقرر شده است ٢ سالن سینما در منطقه شاه ابراهیم وشهرک قدس به سیستم سینمای دیجیتال مجهز شوند تا شهروندان این مناطق از خدمات فرهنگی سینمایی بهره‌مند باشند.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 611660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =