رصد قوانین مخل کسب و عملیاتی کردن بیست و چهار اصل اقتصاد مقاومتی

دومین نشست روسای سه گانه تعاون ، اصناف و بازرگانی به میزبانی اتاق بازرگانی بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین علی اصغر جمعه ای رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی سمنان انسجام و همکاری اتاق های سه گانه را تاثیر برانگیز خواند و گفت : سیاستگذاری مشترک بازرگانی ، نقشه راه دبیرخانه مشترک می باشد .
جمعه ای وطیفه دبیرخانه مشترک را انسجام برنامه ها خواند و افزود : رصد نمودن قوانین مخل کسب کار و عملیاتی نمودن 24 اصل اقتصاد مقاومتی برآیند توجه فعالین اقتصادی در دبیرخانه مشترک اتاق های سه گانه می باشد .
رئیس اتاق سمنان هم اندیشی و اشتراک تجربیات بازرگانان بین الملل و داخل را مفید دانست و گفت : روند کار تجار در فضای داخل و خارج بسیار متفاوت است .
جمعه ای نگرش اقتصاد دانان ایران را مجرد ارزیابی کرد و اظهار داشت : اقتصاد دانان نباید نگاه مجرد به رویدادهای اقتصادی داشته باشند بلکه باید نگرشی جامع را در اتفاقات اقتصادی نهادینه نمایند
علی اکبر صیادجو رئیس اتاق اصناف استان سمنان موازین و برنامه ها اقتصاد داخلی و خارجی را همگون ارزیابی کرد و بیان داشت : تجارت بازار داخل و شبکه فروش داخلی ارتباط مستقیم با بازرگانی خارجی دارد و بدین خاطر اصناف می توانند توانمندی های خوبی برای ترویج تجارت خارجی و بین الملل باشند .
وی رفع موانع در خصوص تجارت جهانی و پیوست ایران به این درگاه را مهم خواند و ابراز کرد : شبکه فروش ما در حال حاضر بسیار بسته عمل می نماید و از آخرین تحولات جهانی به دور است .
در ادامه قریشی رئیس اتاق تعاون استان سمنان رصد کردن قوانین و رفع دستورالعمل های مخل کسب را بعنوان یک رویکرد خواند و بیان داشت : انبوه زیادی از قوانین ، دستورالعمل ها ، بخشنامه ها ، همچون مانعی مقابل فعال اقتصادی قرار گرفته و اتاق های سه گانه باید با هم افزایی از حاکمیت مطالبه گری مشخص داشته باشند .
در دومین نشست روسای سه گانه اتاق ها مقرر شد ، الزمات اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته و تمام محورهای تجارت با الویت و همسان سازی اقتصاد مقاومتی در دبیرخانه مذکور ثبت و ارائه گردد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 636473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =