برج کنترل ترافیک دریایی بندر شادگان افتتاح شد

برج کنترل ترافیک دریایی بندر شادگان با حضور مسئولان بندر شادگان افتتاح شد.

رئیس بندر شادگان با اعلام این خبر به خبرنگار خبرآنلاین گفت: آغاز به کار برج کنترل ترافیک دریایی در مدت زمان 20 روز، گامی مهم و مؤثر در راستای توسعه بندر شادگان و اعمال نقش حاکمیتی این بندر به حساب می‌آید.

رحیم مزرعه در بیان اهمیت راه‌اندازی برج کنترل ترافیک دریایی افزود: در همه جای جهان بنادر را به وسیله برج کنترل آنها می‌شناسند چرا که همچون بازویی توانمند؛ نقش تعیین کننده‌ای در اعمال حاکمیت و افزایش قدرت اجرایی هر بندر را داراست و به نوعی می‌توان از آن به عنوان زیربنای مهم بندری نام برد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی برج کنترل ترافیک دریایی بندر شادگان، از این پس ضمن کنترل و اشرافیت کامل ترافیک دریایی محدوده بندر شادگان جهت جلوگیری از بروز سوانح دریایی؛ امکان برخورد قاطع و عملیاتی با واحدها و شناورهای خاطی و یا آسیب‌رسان به تاسیسات بندری؛ محیط زیست و شناورهای دیگر فراهم خواهد شد.

مزرعه افزود: بر اساس استانداردها و قوانینی که از سوی سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) وضع شده است، متولی آب‌های هر سرزمین، سازمان بنادر و دریانوردی همان کشور بوده و راه‌اندازی برج کنترل بندر شادگان اقدامی در جهت اعمال حاکمیت فعال و نقش آفرینی در شکوفایی اقتصادی کشور و منطقه به خصوص در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

رئیس بندر شادگان در ادامه گفت: همزمان با آماده‌سازی برج کنترل آن هم در مدت زمانی کوتاه که به یاری و تلاش همه پرسنل بندر شادگان صورت گرفت؛ بی‌سیم VHF دریایی این بندر نیز با توان پوشش تا انتهای خورموسی و ناحیه غربی خلیج فارس نیز راه‌اندزای شد.

وی از آماده‌سازی نرم‌افزار ورود و خروج واحدهای شناور خبر داد و گفت: به زودی خبر عملیاتی شدن این نرم‌افزار جهت نصب در برج کنترل و آماده‌سازی برج کنترل مرتفع با هدف اشرافیت کامل بر کانال ورودی بندر را به عنوان دو اقدام مهم و ارزشمند دیگر در راستای افزایش توانمندی‌های عملیاتی بندر شادگان اعلام خواهیم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =